Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Den ultimata skidbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="balanselius" data-source="post: 568005"><p>Tyvärr säger korkade EU regler att helbilsgodkända bilar inte får framföras med annat än av tillverkaren angivna dimensioner, sen så i det här fallet så är de enorma bromsarnas dimension (som behövs för att stoppa klunsen) en begränsning också. Går kanske att montera 19" men det är fortfarande en korkad vinterdäcksdimension</p><p></p><p></p><p>Efterkälke? Ni skrev "bästa" jag säger bra för standardbil men inte bästa.</p><p> Mitsu, Subaru och Nissan har alla mer avancerad för icketerrängbruk i sina "race"modeller men det är inga "premium"bilar. Alla Audi har inte Quattro iofs vissa har Haldex men de heter Quattro ändå dock inte sagt att haldex är sämre för det, ibland har det fördelar.</p><p></p><p>Som sagt jag dissar inte Audi men de får mig inte att tända till heller, kanske när jag har mer mage, glasögon och barnvagn...</p><p></p><p></p><p></p><p>Carled:En S8 är säkert jättefin så länge jag slipper betala soppan och parkera den (jag bor i sthlms innerstad därför lockar inte landsvägsmonster, sitter man i en kö hjälper inte V10) Hur mkt låter S8:an inuti, hörs motorljudet nåt? Vet att den låter bättre utanför än en M5 E60 men det får man inte säga till BMW fans.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="balanselius, post: 568005"] Tyvärr säger korkade EU regler att helbilsgodkända bilar inte får framföras med annat än av tillverkaren angivna dimensioner, sen så i det här fallet så är de enorma bromsarnas dimension (som behövs för att stoppa klunsen) en begränsning också. Går kanske att montera 19" men det är fortfarande en korkad vinterdäcksdimension Efterkälke? Ni skrev "bästa" jag säger bra för standardbil men inte bästa. Mitsu, Subaru och Nissan har alla mer avancerad för icketerrängbruk i sina "race"modeller men det är inga "premium"bilar. Alla Audi har inte Quattro iofs vissa har Haldex men de heter Quattro ändå dock inte sagt att haldex är sämre för det, ibland har det fördelar. Som sagt jag dissar inte Audi men de får mig inte att tända till heller, kanske när jag har mer mage, glasögon och barnvagn... Carled:En S8 är säkert jättefin så länge jag slipper betala soppan och parkera den (jag bor i sthlms innerstad därför lockar inte landsvägsmonster, sitter man i en kö hjälper inte V10) Hur mkt låter S8:an inuti, hörs motorljudet nåt? Vet att den låter bättre utanför än en M5 E60 men det får man inte säga till BMW fans. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Den ultimata skidbilen
Tillbaka
Topp