Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Den ultimata skidbilen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ofkast" data-source="post: 568660" data-attributes="member: 65729"><p>Dodge Ram i alla versioner och F150-250 skulle jag lugnt kunna ha som vinterbil. Fan va snygga. Ett riktig rambygge på 2ton+ ska det vara. </p><p></p><p>Annars har jag en tysk Volkbil, Ford Mondeo kombi. Är ju lite svennson varning på den men va fan. Grymt bra på vintern abs och antispinn stort bagage. En annan fördel är att de är hyffsat vanliga i bla Tyskland om man nu ska säsonga i typ Österrike eller så då mekarna är vana vid dom. Volvos är inte så vanligt utomlands även om de är lättmekade kan det vara svårt med reservdelar om man har otur.</p><p>men de rosta som fan så kolla noga och billiga är de med.</p><p></p><p>Annars kan ja rekomender gamla Audi 100/C3. Med fem cylindra drog min fram å tillbaka till kläppen 0.74 fullastad men utan box på taket, för nått år sen, är skrotad nu tro jag. Stor stabil bränslesnål fint ljud i femman billig, minus gammal och lite ful och äter framvagnen lite grann. </p><p></p><p>Glöm allt va småbilar är. Går f%n inte få in nått å trångt är det.</p><p></p><p>Gäller ju att få så mycket plåt för pengarna som möjligt, hehe</p><p>(och kanske en godkänd bilprovning med)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ofkast, post: 568660, member: 65729"] Dodge Ram i alla versioner och F150-250 skulle jag lugnt kunna ha som vinterbil. Fan va snygga. Ett riktig rambygge på 2ton+ ska det vara. Annars har jag en tysk Volkbil, Ford Mondeo kombi. Är ju lite svennson varning på den men va fan. Grymt bra på vintern abs och antispinn stort bagage. En annan fördel är att de är hyffsat vanliga i bla Tyskland om man nu ska säsonga i typ Österrike eller så då mekarna är vana vid dom. Volvos är inte så vanligt utomlands även om de är lättmekade kan det vara svårt med reservdelar om man har otur. men de rosta som fan så kolla noga och billiga är de med. Annars kan ja rekomender gamla Audi 100/C3. Med fem cylindra drog min fram å tillbaka till kläppen 0.74 fullastad men utan box på taket, för nått år sen, är skrotad nu tro jag. Stor stabil bränslesnål fint ljud i femman billig, minus gammal och lite ful och äter framvagnen lite grann. Glöm allt va småbilar är. Går f%n inte få in nått å trångt är det. Gäller ju att få så mycket plåt för pengarna som möjligt, hehe (och kanske en godkänd bilprovning med) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Den ultimata skidbilen
Tillbaka
Topp