Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata tur-skidan?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1077601" data-attributes="member: 80520"><p>Och när det kommer till turande, hur brett siktar du på? Min personliga åsikt är att en skida som är för uteslutande turande inte bör vara bredare än ~100mm och inte längre än ~din egen kroppslängd. Allt större än så blir bängligare att ha att göra med på uppvägen. Och liksom... Ja, du frågar väldigt brett, det beror _väldigt_ mycket på hur du prioriterar. @ralle_radical kör t ex 108 mm midja med kingpin som "ren" pursetup, jag själv tycker det är galenskap och kör själv 95 mm midja med speed radical, och enda anledningen till att jag har dem i 186-längd är för att jag fick ett för bra pris för att kunna låta bli (hade föredragit 178). Med det sagt gör jag många höjdmeter på 118-midja...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1077601, member: 80520"] Och när det kommer till turande, hur brett siktar du på? Min personliga åsikt är att en skida som är för uteslutande turande inte bör vara bredare än ~100mm och inte längre än ~din egen kroppslängd. Allt större än så blir bängligare att ha att göra med på uppvägen. Och liksom... Ja, du frågar väldigt brett, det beror _väldigt_ mycket på hur du prioriterar. @ralle_radical kör t ex 108 mm midja med kingpin som "ren" pursetup, jag själv tycker det är galenskap och kör själv 95 mm midja med speed radical, och enda anledningen till att jag har dem i 186-längd är för att jag fick ett för bra pris för att kunna låta bli (hade föredragit 178). Med det sagt gör jag många höjdmeter på 118-midja... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata tur-skidan?!
Tillbaka
Topp