Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata tur-skidan?!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RandoScando" data-source="post: 1077614" data-attributes="member: 80520"><p>Om åkningen prioriteras är det du söker en bra skida i 100-110mm-segmentet med turbindning, nästan vad som går bra. De skillnader som finns i shape etc på "normala" skidor gör rätt lite skillnad på hur behagliga de är att gå på tur med. Dvs skaffa dig en skida du vill åka på och smacka på en turbindning, jag skulle rekommedera dynafit radical 2 eller diamir vipec om du har nog med budget. Prioriterar du trevligare lössnöegenskaper, ta närmare 110, för trevligare turegenskaper ta närmare 100. Lättare skida är ju trevligt, men konstruktioner gör inte karatestor skillnad i vikt, och det är inte alla som uppskattar kolfiberkänslan i skidor.</p><p></p><p>Jag vet att extrem har haft sjukt bra deals på demo-ex av carbon opinion 108 med kingpin nyss, kanske kan vara värt att kolla upp! Kan dock vara så att alla har blivit sålda vid det här laget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RandoScando, post: 1077614, member: 80520"] Om åkningen prioriteras är det du söker en bra skida i 100-110mm-segmentet med turbindning, nästan vad som går bra. De skillnader som finns i shape etc på "normala" skidor gör rätt lite skillnad på hur behagliga de är att gå på tur med. Dvs skaffa dig en skida du vill åka på och smacka på en turbindning, jag skulle rekommedera dynafit radical 2 eller diamir vipec om du har nog med budget. Prioriterar du trevligare lössnöegenskaper, ta närmare 110, för trevligare turegenskaper ta närmare 100. Lättare skida är ju trevligt, men konstruktioner gör inte karatestor skillnad i vikt, och det är inte alla som uppskattar kolfiberkänslan i skidor. Jag vet att extrem har haft sjukt bra deals på demo-ex av carbon opinion 108 med kingpin nyss, kanske kan vara värt att kolla upp! Kan dock vara så att alla har blivit sålda vid det här laget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata tur-skidan?!
Tillbaka
Topp