Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1034212" data-attributes="member: 99032"><p>Jag kör själv årets CD2, back to back mot Opinion dessutom. De är förvisso en rätt trevlig bekantskap men du skulle nog behöva testa dem själv innan de fick ta en sån plats i anspråk. De har en väldigt låg rocker i tailen men är ändå lös och ledig baktill om man vill trycka ut den. Låg vikt och ett tydligt inslag av kol som märks tydligt och högfrekvent på hårt och knöligt underlag. I fruset stök är väl inte stabilitet dess adelsmärke...</p><p></p><p>På skär och i sladd går den annars väldigt lungt och harmoniskt. Just lugnt är nog ledordet för deras uppträdande på fast underlag. Har hittills bara utsatt dem för begränsad offpist och avvaktar därför med något omdöme på det området. Det jag däremot upplevt jämfört med just Opinion är att tiputformningen gör att CD2 vill klättra över hinder som Opinion går genom.</p><p></p><p>En annan aspirant som jag däremot får upp på näthinnan för din del är Sevun II. När jag läste ditt inlägg och att du vänder dig från typer som R2 115 och Opinion faller det sig ganska naturligt. Den är stadig som få men ändå lättåkt och inte alls särskilt krävande. Fråga är närmast hur mycket tailnärvaro du tolererar? Sevun II var min huvudskida ifjol och den genererade många leenden! </p><p></p><p>Otestade för egen del men årets Governor drar väl lite åt samma håll som Sevun II och borde därför granskas. </p><p></p><p>Edit. Petar helt aningslöst in Praxis GPO som bubblare oxå. Kanske mest för att jag själv är nyfiken på den och kanske kan locka fram ett uttalande från nån med förstahandsupplevelser av den?!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1034212, member: 99032"] Jag kör själv årets CD2, back to back mot Opinion dessutom. De är förvisso en rätt trevlig bekantskap men du skulle nog behöva testa dem själv innan de fick ta en sån plats i anspråk. De har en väldigt låg rocker i tailen men är ändå lös och ledig baktill om man vill trycka ut den. Låg vikt och ett tydligt inslag av kol som märks tydligt och högfrekvent på hårt och knöligt underlag. I fruset stök är väl inte stabilitet dess adelsmärke... På skär och i sladd går den annars väldigt lungt och harmoniskt. Just lugnt är nog ledordet för deras uppträdande på fast underlag. Har hittills bara utsatt dem för begränsad offpist och avvaktar därför med något omdöme på det området. Det jag däremot upplevt jämfört med just Opinion är att tiputformningen gör att CD2 vill klättra över hinder som Opinion går genom. En annan aspirant som jag däremot får upp på näthinnan för din del är Sevun II. När jag läste ditt inlägg och att du vänder dig från typer som R2 115 och Opinion faller det sig ganska naturligt. Den är stadig som få men ändå lättåkt och inte alls särskilt krävande. Fråga är närmast hur mycket tailnärvaro du tolererar? Sevun II var min huvudskida ifjol och den genererade många leenden! Otestade för egen del men årets Governor drar väl lite åt samma håll som Sevun II och borde därför granskas. Edit. Petar helt aningslöst in Praxis GPO som bubblare oxå. Kanske mest för att jag själv är nyfiken på den och kanske kan locka fram ett uttalande från nån med förstahandsupplevelser av den?! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Tillbaka
Topp