Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1034492" data-attributes="member: 83225"><p>Hm, att förklara vad jag inte gillar med en skida är inte det enklaste. Om jag ska försöka så är det dels att den kräver klart mer input än vad Bibbyn gör. Jag skulle nog även säga att jag tycker att Katanan är mer lättkörd också. Sen är det nog mest en materialkänsla. Skidan känns väldigt tunn och diffus men samtidigt känns den väldigt bred. Känslan kanske egentligen är att det händer saker kring fötterna utan att jag riktigt hänger med på hur och vad som händer. Död och livlös kanske är en bra beskrivning. Både Bibbyn och Katanan ger en viss respons och retur. Ger jag lite tryck till dem så får jag tillbaka en retur och åkningen blir mer dynamisk medan q115 mer känns som död materia. Samtidigt är det väldigt konstigt för sett till mått och rockerkurva så är 115 exakt så som jag själv skulle vilja bygga en skida. På samma sätt trodde jag också att jag skulle tycka att Opinion var perfekt men jag upplever tyvärr den också på lite samma sätt (återigen med reservation för att jag bara upplevt den senare i riktigt varmt vårslask i gränsen)</p><p></p><p>Rent spontant vore det ju väldigt kul att kunna testa framför allt Blizzard och Nordica men även CMD och ON3P. Vet någon ifall någon av dessa finns tillgängliga på test någonstans kring Funäs, Idre-trakten?</p><p></p><p>Hur skulle du jämföra Wizard, Billy Goat och Jeffreys med mina gamla Bibbys? Är de alla lite stadigare?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1034492, member: 83225"] Hm, att förklara vad jag inte gillar med en skida är inte det enklaste. Om jag ska försöka så är det dels att den kräver klart mer input än vad Bibbyn gör. Jag skulle nog även säga att jag tycker att Katanan är mer lättkörd också. Sen är det nog mest en materialkänsla. Skidan känns väldigt tunn och diffus men samtidigt känns den väldigt bred. Känslan kanske egentligen är att det händer saker kring fötterna utan att jag riktigt hänger med på hur och vad som händer. Död och livlös kanske är en bra beskrivning. Både Bibbyn och Katanan ger en viss respons och retur. Ger jag lite tryck till dem så får jag tillbaka en retur och åkningen blir mer dynamisk medan q115 mer känns som död materia. Samtidigt är det väldigt konstigt för sett till mått och rockerkurva så är 115 exakt så som jag själv skulle vilja bygga en skida. På samma sätt trodde jag också att jag skulle tycka att Opinion var perfekt men jag upplever tyvärr den också på lite samma sätt (återigen med reservation för att jag bara upplevt den senare i riktigt varmt vårslask i gränsen) Rent spontant vore det ju väldigt kul att kunna testa framför allt Blizzard och Nordica men även CMD och ON3P. Vet någon ifall någon av dessa finns tillgängliga på test någonstans kring Funäs, Idre-trakten? Hur skulle du jämföra Wizard, Billy Goat och Jeffreys med mina gamla Bibbys? Är de alla lite stadigare? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Tillbaka
Topp