Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ABadHabit" data-source="post: 906179" data-attributes="member: 82614"><p>Jag har själv sån beslutsångest över vad jag skall köpa, men eftersom det bara verkar bli 2v skidåkning i år har jag (nästan) beslutat mig för att hyra ett par. Då kan man ju byta ifall det inte funkar som man vill och även byta lagg efter de dagliga förutsättningarna som råder. Släpa på 2 par skidor är inget alternativ varken jag eller plånboken gillar, men det vore såklart det optimala då allt annat blir en kompromiss.</p><p></p><p>Vissa dagar blir det ju mycket piståkning och då måste ju skidan funka bra även där. Så därför är jag väldigt fundersam på varför du inte nämnde årets modell på Katanan? 191 cm verkar lagom åt dig då du såg ut att vara "normallängd" på filmerna (180 cm?). Tror du inte den skulle funka "like a glööve" då du tidigare var väldigt nöjd med den och att den nu dessutom har rocker både fram och bak..?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ABadHabit, post: 906179, member: 82614"] Jag har själv sån beslutsångest över vad jag skall köpa, men eftersom det bara verkar bli 2v skidåkning i år har jag (nästan) beslutat mig för att hyra ett par. Då kan man ju byta ifall det inte funkar som man vill och även byta lagg efter de dagliga förutsättningarna som råder. Släpa på 2 par skidor är inget alternativ varken jag eller plånboken gillar, men det vore såklart det optimala då allt annat blir en kompromiss. Vissa dagar blir det ju mycket piståkning och då måste ju skidan funka bra även där. Så därför är jag väldigt fundersam på varför du inte nämnde årets modell på Katanan? 191 cm verkar lagom åt dig då du såg ut att vara "normallängd" på filmerna (180 cm?). Tror du inte den skulle funka "like a glööve" då du tidigare var väldigt nöjd med den och att den nu dessutom har rocker både fram och bak..? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Tillbaka
Topp