Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 906208" data-attributes="member: 83225"><p>JL76: Visst har du rätt i att jag behöver mer skiddagar, det skulle jag gladeligen ordna. Dock är det svårt att få ut mer än de 30 jag hade förra året, med tanke på heltidsjobb och lite annat. Jag tror att lite av anledningen till att jag får sån beslutsångest är just den begränsade åkningen. Lite så att får jag inte mer åkning ska den banne mig vara perfekt den jag får. Skidtest vore faktiskt väldigt trevligt och jag har funderat på den, problemet är bara semesterdagar och att det kostar en ganska bra slant för mig att ta mig till Åre om man räknar in allt. Bibby känns som att det kan vara nåt, då i 190 antar jag? Jag vill ju ha en skida som kan utveckla mig lite också. Är den oförändrad till i år? Det finns ju ganska många på köp och sälj, ska man kanske bli orolig över det? Tack för applåden, jag ville få lite ordning och reda och dessutom visa att det faktiskt går att göra så.</p><p></p><p>ABadHabit: Mina Egna Katana är ju från 10/11 och har en genomgående rocker, är rockerkurvan förändrad till 11/12? När det gäller min längd är jag 189cm men jag väger normalt in på under 80 kilo så jag är långt ifrån kraftfull. Men visst Katana är helt klart en möjlighet. </p><p></p><p>LawndartGustav: 190 kan mycket väl funka, allt beror ju på hur skidan upplevs. T.ex. är ju mina S7 188cm men på hård snö blir de mer som snowblades. Samtidigt gillade jag det jag läste om Opus, att de dragit ut den effektiva kanten för att få mer på snön trots att den bara är 185cm. Två röster för Bibbyn nu, 184 känns kanske kort? Hur upplevs skidan?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 906208, member: 83225"] JL76: Visst har du rätt i att jag behöver mer skiddagar, det skulle jag gladeligen ordna. Dock är det svårt att få ut mer än de 30 jag hade förra året, med tanke på heltidsjobb och lite annat. Jag tror att lite av anledningen till att jag får sån beslutsångest är just den begränsade åkningen. Lite så att får jag inte mer åkning ska den banne mig vara perfekt den jag får. Skidtest vore faktiskt väldigt trevligt och jag har funderat på den, problemet är bara semesterdagar och att det kostar en ganska bra slant för mig att ta mig till Åre om man räknar in allt. Bibby känns som att det kan vara nåt, då i 190 antar jag? Jag vill ju ha en skida som kan utveckla mig lite också. Är den oförändrad till i år? Det finns ju ganska många på köp och sälj, ska man kanske bli orolig över det? Tack för applåden, jag ville få lite ordning och reda och dessutom visa att det faktiskt går att göra så. ABadHabit: Mina Egna Katana är ju från 10/11 och har en genomgående rocker, är rockerkurvan förändrad till 11/12? När det gäller min längd är jag 189cm men jag väger normalt in på under 80 kilo så jag är långt ifrån kraftfull. Men visst Katana är helt klart en möjlighet. LawndartGustav: 190 kan mycket väl funka, allt beror ju på hur skidan upplevs. T.ex. är ju mina S7 188cm men på hård snö blir de mer som snowblades. Samtidigt gillade jag det jag läste om Opus, att de dragit ut den effektiva kanten för att få mer på snön trots att den bara är 185cm. Två röster för Bibbyn nu, 184 känns kanske kort? Hur upplevs skidan? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Tillbaka
Topp