Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Utter" data-source="post: 906214" data-attributes="member: 1008"><p>Jag älskade Bibby i 190, är kortare än dig men väger mer. Gillade inte S7 pga fladdrande spets och gillade inte JJ pga den korta radien.</p><p></p><p>Jag uppfattade dock Bibby som oerhört lekfulla, men det kan bero på att jag är skolad på hårdare och mer "direktionella" skidor. Skulle jag välja fritt bland de skidorna jag provat så hade jag valt 190 Bibby som endaskida utan att tveka. Men med det sagt så har jag inte åkt på så många av kommande säsongs skidor (BD Megawatt är skitfina dock) eller Bibby i 184.</p><p></p><p>Sen är det kanske fel tråd, men jag tror att en lite mer följsam åkstil skulle hjälpa dig oerhört mycket. Försök följa med skidorna mer istället för att "slänga" ut skidorna i sidled samtidig som kroppen hålls relativt still. Det såg mycket bättre ut i pudret i film nr 2 men ännu mer skulle förmodligen få dig att uppfatta skidorna som stabilare. Bara en tanke.</p><p></p><p>Edit: Läste ett test av Black Diamond Amp häromdagen, lät ganska bra också om man är ute efter en funshape. Tyvärr hann Reine aldrig få några och jag har därmed inte testat dom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Utter, post: 906214, member: 1008"] Jag älskade Bibby i 190, är kortare än dig men väger mer. Gillade inte S7 pga fladdrande spets och gillade inte JJ pga den korta radien. Jag uppfattade dock Bibby som oerhört lekfulla, men det kan bero på att jag är skolad på hårdare och mer "direktionella" skidor. Skulle jag välja fritt bland de skidorna jag provat så hade jag valt 190 Bibby som endaskida utan att tveka. Men med det sagt så har jag inte åkt på så många av kommande säsongs skidor (BD Megawatt är skitfina dock) eller Bibby i 184. Sen är det kanske fel tråd, men jag tror att en lite mer följsam åkstil skulle hjälpa dig oerhört mycket. Försök följa med skidorna mer istället för att "slänga" ut skidorna i sidled samtidig som kroppen hålls relativt still. Det såg mycket bättre ut i pudret i film nr 2 men ännu mer skulle förmodligen få dig att uppfatta skidorna som stabilare. Bara en tanke. Edit: Läste ett test av Black Diamond Amp häromdagen, lät ganska bra också om man är ute efter en funshape. Tyvärr hann Reine aldrig få några och jag har därmed inte testat dom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Tillbaka
Topp