Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 906230" data-attributes="member: 83225"><p>Utter: AMP kollade jag på men alla tester jag hittade av den verkade vara för telisåkare. Men om du som är en betydligt bättre, och tyngre, åkare än jag upplever den som oerhört lekful kanske den inte är för lekfull för mig. Det som egentligen oroat mig med Bibbyn är snarare att den skulle ha varit för mjuk för min del. Vad gäller åktekniken så kan vi som sagt ta det nån annanstans men jag håller med dig fullständigt, det är också det jag jobbar emot. Jag har stora förhoppningar att den utvecklingen ska fortsätta i vinter och även att nya pjäxor som faktiskt sitter bra ska göra en del skillnad. Jag kände en enorm skillnad på sista dagen i Åre (när jag precis köpt nya pjäxor).</p><p></p><p>JL: "Ickenudlar" hade jag nog räknat med. Om jag överväger Katana så antar jag att Bibby iaf inte är styvare än så? Just nudel-problemet står annars mellan mig och den skida som jag på förhand trodde mest på, Opus. Utifrån alla specs så ser den riktigt bra ut men sen kommer man till flexfrågan. Eftersom EP Pro är galet mjuk och de säger att Opus är styvare så är ju frågan hur styv Opus är när man jämför den med nåt annat än EP Pro? Hur var utbudet i Tandådalen jämfört med Åre? Det är ju betydligt smidigare att ta sig iaf...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 906230, member: 83225"] Utter: AMP kollade jag på men alla tester jag hittade av den verkade vara för telisåkare. Men om du som är en betydligt bättre, och tyngre, åkare än jag upplever den som oerhört lekful kanske den inte är för lekfull för mig. Det som egentligen oroat mig med Bibbyn är snarare att den skulle ha varit för mjuk för min del. Vad gäller åktekniken så kan vi som sagt ta det nån annanstans men jag håller med dig fullständigt, det är också det jag jobbar emot. Jag har stora förhoppningar att den utvecklingen ska fortsätta i vinter och även att nya pjäxor som faktiskt sitter bra ska göra en del skillnad. Jag kände en enorm skillnad på sista dagen i Åre (när jag precis köpt nya pjäxor). JL: "Ickenudlar" hade jag nog räknat med. Om jag överväger Katana så antar jag att Bibby iaf inte är styvare än så? Just nudel-problemet står annars mellan mig och den skida som jag på förhand trodde mest på, Opus. Utifrån alla specs så ser den riktigt bra ut men sen kommer man till flexfrågan. Eftersom EP Pro är galet mjuk och de säger att Opus är styvare så är ju frågan hur styv Opus är när man jämför den med nåt annat än EP Pro? Hur var utbudet i Tandådalen jämfört med Åre? Det är ju betydligt smidigare att ta sig iaf... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Tillbaka
Topp