Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="jannes" data-source="post: 906892" data-attributes="member: 126207"><p>Tyvärr är inte jag killen som kan ställa skidor mot varandra å jämföra å hålla på, jag kan bara skriva om hur jag upplever Boomerangen. Det var verkligen inget andrahandsval, utan mer att jag hade fler förstahands, däribland Bibby, S7, (hade S5 innan), Några av Völkl, Nån Salomon, var nyfiken på Skilogic oxså. Kom fram till att Boomerangen var nog det ja skulle ha, då jag hela tiden söker mig till Offpist, men det är jobbet och familjen som bestämmer när och var jag ska åka skidor, inte snöförhållanden. </p><p></p><p>OFFPIST 5/5</p><p>Kan inte tänka mig en bättre skida, hur skulle det se ut, bred, men fortfarande lätt, perfekt rocker, lång och trygg (190cm), känns alltså inte stora (är 190cm själv). Flyter perfekt.</p><p></p><p>PIST ?/5</p><p>Beror ju på vad man jämför med såklart. Men ja tycker de är skitkul å köra i pisten, har stått å väntat på liftöppning bara för att få köra i nypreppad backe. De går fort och är underbara i långsväng, inga problem att få upp på kant. Eftersom rockern inte är överdriven och det är traditionellt spann under foten så blir fladdrigheten i skidan minimal.</p><p></p><p>UPPKÖRT 5/5</p><p>Går även här som tåget, stabila, inga konstigheter, bara att mosa på. Uppkört är det som bekant på slutet av dagen, det är ju även då man börjar fundera på bastun och hur man ska kunna bota mjölksyran man kört runt med sen strax efter lunch..eller skitlång transport hem till sängen. Alltså man är trött, grinig å gammal....Då kommer dessa skidor till sin absoluta rätt tycker jag, för man kan "slarvköra" rätt bra å ändå är de dyngstabila och gör som man vill. </p><p></p><p>SKOGEN 4/5</p><p>Är kvicka och snabba, även här trygga och gör som man vill, tror att man tappar lite lekfullhet på bekostnad av trygghet och stabilitet. Sen måste ja säga att jag är kass på å köra skog, men försöker bli bättre, å det är väl där jag försöker hålla till när inte förutsättningarna för puder finns. </p><p></p><p>SPÖREGN Å TRÖG SNÖ -/-</p><p>Alla dagar räknas ju, så även dessa. Bara man vågar kötta så upplevde jag att handbromsen släppte. Lite riskabelt bara när man ska ner i hastighet och handbromsen börjar ta igen, gjorde fina vurpor pga detta, speciellt efter mindre dropp, då man går från att ha med sig fart till stillastående landning. </p><p></p><p>Avslutningsvis så är det denna skida jag alltid kör med, för mig har den alltså funkat perfekt. (38 år, 190cm, 81 kg, kört sen 10 års åldern).</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="jannes, post: 906892, member: 126207"] Tyvärr är inte jag killen som kan ställa skidor mot varandra å jämföra å hålla på, jag kan bara skriva om hur jag upplever Boomerangen. Det var verkligen inget andrahandsval, utan mer att jag hade fler förstahands, däribland Bibby, S7, (hade S5 innan), Några av Völkl, Nån Salomon, var nyfiken på Skilogic oxså. Kom fram till att Boomerangen var nog det ja skulle ha, då jag hela tiden söker mig till Offpist, men det är jobbet och familjen som bestämmer när och var jag ska åka skidor, inte snöförhållanden. OFFPIST 5/5 Kan inte tänka mig en bättre skida, hur skulle det se ut, bred, men fortfarande lätt, perfekt rocker, lång och trygg (190cm), känns alltså inte stora (är 190cm själv). Flyter perfekt. PIST ?/5 Beror ju på vad man jämför med såklart. Men ja tycker de är skitkul å köra i pisten, har stått å väntat på liftöppning bara för att få köra i nypreppad backe. De går fort och är underbara i långsväng, inga problem att få upp på kant. Eftersom rockern inte är överdriven och det är traditionellt spann under foten så blir fladdrigheten i skidan minimal. UPPKÖRT 5/5 Går även här som tåget, stabila, inga konstigheter, bara att mosa på. Uppkört är det som bekant på slutet av dagen, det är ju även då man börjar fundera på bastun och hur man ska kunna bota mjölksyran man kört runt med sen strax efter lunch..eller skitlång transport hem till sängen. Alltså man är trött, grinig å gammal....Då kommer dessa skidor till sin absoluta rätt tycker jag, för man kan "slarvköra" rätt bra å ändå är de dyngstabila och gör som man vill. SKOGEN 4/5 Är kvicka och snabba, även här trygga och gör som man vill, tror att man tappar lite lekfullhet på bekostnad av trygghet och stabilitet. Sen måste ja säga att jag är kass på å köra skog, men försöker bli bättre, å det är väl där jag försöker hålla till när inte förutsättningarna för puder finns. SPÖREGN Å TRÖG SNÖ -/- Alla dagar räknas ju, så även dessa. Bara man vågar kötta så upplevde jag att handbromsen släppte. Lite riskabelt bara när man ska ner i hastighet och handbromsen börjar ta igen, gjorde fina vurpor pga detta, speciellt efter mindre dropp, då man går från att ha med sig fart till stillastående landning. Avslutningsvis så är det denna skida jag alltid kör med, för mig har den alltså funkat perfekt. (38 år, 190cm, 81 kg, kört sen 10 års åldern). [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Den ultimata "vilken-skida-tråden"
Tillbaka
Topp