Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Destination med korta liftköer
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="pd" data-source="post: 1217489" data-attributes="member: 161297"><p>Varför i detta pandemins år när alla kontorsnissar sitter och jobbar hemma i köket måste alla fortsätta med att göra allt samtidigt vilket leder till igenkorkade vägar, liftköer vintertid, fulla campingar sommartid och fin grogrund för smittspridning?</p><p>Varför då inte ändra på det så att vi sprider ut oss lite mer??? För att det är helg? För att det är då skolorna är lediga? I ett land där trängsel i kyrkorna är det i särklass minsta problemet torde helger ha spelat ut sin roll som mer än ett visst antal dagars lagstiftad ledighet för 95+% av den arbetsföra befolkningen. Skolloven ligger i övrigt där de gör för att råda bot på bränslebristen under andra världskriget (sportlovet) och för att barnen skulle hjälpa till med arbetet på bondgården (sommarlovet och höstlovet).</p><p>Så varför inte vara lite flexibel och bara ändra på't??? Nog om detta. Nu är det som det är och du liksom alla andra vill åka skidor i påsk.</p><p></p><p>Går förstås att leta efter ett mindre system med färre besökare per lift, men jag skulle nog satsa på ett större system och försöka röra mig tvärtom mot flocken. Tidigt ut, åk på lunchen, sist kvar i backen och så hålla sig borta från de mest belastade områdena mitt i systemet. Agera tvärtom mot vad instinkten säger. Högzon öppnar, åk då var som helst utom där. Enkelt om man åker själv, stört omöjligt med familj eller ett gäng.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="pd, post: 1217489, member: 161297"] Varför i detta pandemins år när alla kontorsnissar sitter och jobbar hemma i köket måste alla fortsätta med att göra allt samtidigt vilket leder till igenkorkade vägar, liftköer vintertid, fulla campingar sommartid och fin grogrund för smittspridning? Varför då inte ändra på det så att vi sprider ut oss lite mer??? För att det är helg? För att det är då skolorna är lediga? I ett land där trängsel i kyrkorna är det i särklass minsta problemet torde helger ha spelat ut sin roll som mer än ett visst antal dagars lagstiftad ledighet för 95+% av den arbetsföra befolkningen. Skolloven ligger i övrigt där de gör för att råda bot på bränslebristen under andra världskriget (sportlovet) och för att barnen skulle hjälpa till med arbetet på bondgården (sommarlovet och höstlovet). Så varför inte vara lite flexibel och bara ändra på't??? Nog om detta. Nu är det som det är och du liksom alla andra vill åka skidor i påsk. Går förstås att leta efter ett mindre system med färre besökare per lift, men jag skulle nog satsa på ett större system och försöka röra mig tvärtom mot flocken. Tidigt ut, åk på lunchen, sist kvar i backen och så hålla sig borta från de mest belastade områdena mitt i systemet. Agera tvärtom mot vad instinkten säger. Högzon öppnar, åk då var som helst utom där. Enkelt om man åker själv, stört omöjligt med familj eller ett gäng. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Destination med korta liftköer
Tillbaka
Topp