Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Desto oftare gängar ni desto mindre lönar det sig!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piglet55" data-source="post: 1047220" data-attributes="member: 35223"><p>1. Stopp nu, jag sa aldrig att du skulle klara en ST/FT på 5 min. Jag sa att du borde ha läst på innan du köpte den bindningen. </p><p></p><p>2. Dock så klarar JAG ett byte mellan Marker Jester och Dynafit Speed eller Plum guide på 5 min. </p><p>Då har jag givetvis monterat Speeden så att jag slipper ställa in efter pjäxan varje gång. I och med att det är inserts så är det ju bara att skruva i skruvarna och det blir exakt samma (korrekta) avstånd varje gång. </p><p></p><p>3. Tätningstejp ? Vad är det ? </p><p></p><p>4. Om du nu skruvar varje dag så skulle jag ju som sagt rekommendera att gå på en Plum eller Speed istället när det ska turas alternativ köpa en äldre ST broms som är enklare att byta. </p><p></p><p>5. Priset. 100 inserts för 112 dollars ger 16x1,12 dollar per skida = 130. Så visst några kronor mer än 100 blev det. Sälj dom Inserts som blev över från hundrapacket och du är hemma på hundringen ;-) </p><p></p><p>Åter igen, bara för att du inte kan se fördelarna så betyder det inte att det är fel på tänket. Dock krävs det nästan att man gillar att hålla på och mecka själv. Jag skulle aldrig lämna bort till en skidverkstad att göra detta tex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piglet55, post: 1047220, member: 35223"] 1. Stopp nu, jag sa aldrig att du skulle klara en ST/FT på 5 min. Jag sa att du borde ha läst på innan du köpte den bindningen. 2. Dock så klarar JAG ett byte mellan Marker Jester och Dynafit Speed eller Plum guide på 5 min. Då har jag givetvis monterat Speeden så att jag slipper ställa in efter pjäxan varje gång. I och med att det är inserts så är det ju bara att skruva i skruvarna och det blir exakt samma (korrekta) avstånd varje gång. 3. Tätningstejp ? Vad är det ? 4. Om du nu skruvar varje dag så skulle jag ju som sagt rekommendera att gå på en Plum eller Speed istället när det ska turas alternativ köpa en äldre ST broms som är enklare att byta. 5. Priset. 100 inserts för 112 dollars ger 16x1,12 dollar per skida = 130. Så visst några kronor mer än 100 blev det. Sälj dom Inserts som blev över från hundrapacket och du är hemma på hundringen ;-) Åter igen, bara för att du inte kan se fördelarna så betyder det inte att det är fel på tänket. Dock krävs det nästan att man gillar att hålla på och mecka själv. Jag skulle aldrig lämna bort till en skidverkstad att göra detta tex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Desto oftare gängar ni desto mindre lönar det sig!
Tillbaka
Topp