Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Det är dags igen, val 2014
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1038798" data-attributes="member: 33485"><p>Idag var det dags att syna moderaterna lite närmare, närmare bestämt i frågan om signalspaningens inverkan på demokrati (eftersom de drev frågan).</p><p></p><p></p><p>Vackert, men föga förenligt med hur de drev igenom det nya regelverket för FRA. </p><p></p><p></p><p>Tillvaratagandet av medborgarnas integritet verkar, enligt dokumenten som Snowden läckte, komma långt ner på prioriteringslistan med tanke på att aktiv signalspaning bedrivs, mot nuvarande lagstiftning.</p><p></p><p></p><p>Samtidigt som både aktiv och passiv signalspaning genomförs dagligen inom landets gränser enligt tidigare nämnda dokument.</p><p></p><p></p><p>Om alla blir konstant övervakade är det fel att säga att det inte är rättvist, men rättssäkert ställer jag mig skeptisk till.</p><p></p><p></p><p></p><p>Om någon är mer intresserad av vad FRA pysslar med om dagarna gjorde SVT en dokumentär om det förra året, där reportrarna fick ta del av Snowdens dokument rörande Sverige</p><p>[MEDIA=youtube]t8OI0aPzVH8[/MEDIA]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1038798, member: 33485"] Idag var det dags att syna moderaterna lite närmare, närmare bestämt i frågan om signalspaningens inverkan på demokrati (eftersom de drev frågan). Vackert, men föga förenligt med hur de drev igenom det nya regelverket för FRA. Tillvaratagandet av medborgarnas integritet verkar, enligt dokumenten som Snowden läckte, komma långt ner på prioriteringslistan med tanke på att aktiv signalspaning bedrivs, mot nuvarande lagstiftning. Samtidigt som både aktiv och passiv signalspaning genomförs dagligen inom landets gränser enligt tidigare nämnda dokument. Om alla blir konstant övervakade är det fel att säga att det inte är rättvist, men rättssäkert ställer jag mig skeptisk till. Om någon är mer intresserad av vad FRA pysslar med om dagarna gjorde SVT en dokumentär om det förra året, där reportrarna fick ta del av Snowdens dokument rörande Sverige [MEDIA=youtube]t8OI0aPzVH8[/MEDIA] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Det är dags igen, val 2014
Tillbaka
Topp