Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skidsuge-Erik" data-source="post: 1093343" data-attributes="member: 118157"><p>Har erfarenhet av gammal Salomon x9? 100 flex kanske, 3 dela dalbello krypton lipo sp med gå läge. Första års modellen. Fisher vacuum rc4 130 samt pro modellen med samma namn. </p><p></p><p></p><p>Av alla dessa pjäxor åker jag sämst på dalbello. Helt kasst faktiskt. Dom är otroligt sköna och varma med intuitioninnerskon men åkningen på pistskidor...</p><p>Kör mest pistskidor utan någon rocker. </p><p>Problemet med friakningsskidan lupo av min årsmodell är att skaftets vinkel framåt är på tok för liten för mig. Har försökt modda dom lite men dom 15 år gammla mjuka salamonen slår dalbello lupo när det kommer till själva åkningen. </p><p></p><p>Dock så är kryptonmodellen inte lika extrem som min lupo. Krypton går också att justera skaftet lutning frammat på. </p><p></p><p>Vet du med dig vad för skaftlutning du åker bäst på så kolla att du kan få in någon liknande på nya pjäxor du köper. En modernare skida som tex volkl rtm 84 kanske inte kräver samma vinklar för att fungera bra men var vaksam över ovan nämnda detalj.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skidsuge-Erik, post: 1093343, member: 118157"] Har erfarenhet av gammal Salomon x9? 100 flex kanske, 3 dela dalbello krypton lipo sp med gå läge. Första års modellen. Fisher vacuum rc4 130 samt pro modellen med samma namn. Av alla dessa pjäxor åker jag sämst på dalbello. Helt kasst faktiskt. Dom är otroligt sköna och varma med intuitioninnerskon men åkningen på pistskidor... Kör mest pistskidor utan någon rocker. Problemet med friakningsskidan lupo av min årsmodell är att skaftets vinkel framåt är på tok för liten för mig. Har försökt modda dom lite men dom 15 år gammla mjuka salamonen slår dalbello lupo när det kommer till själva åkningen. Dock så är kryptonmodellen inte lika extrem som min lupo. Krypton går också att justera skaftet lutning frammat på. Vet du med dig vad för skaftlutning du åker bäst på så kolla att du kan få in någon liknande på nya pjäxor du köper. En modernare skida som tex volkl rtm 84 kanske inte kräver samma vinklar för att fungera bra men var vaksam över ovan nämnda detalj. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Tillbaka
Topp