Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skidsuge-Erik" data-source="post: 1093350" data-attributes="member: 118157"><p>Moddar ständigt mina pjäxor lutning. Man känner hur långt bak man kan luta bak foten. Vill känna stödet bakifran ordentligt. För mig är gör just den aspekten väldigt mycket. Moddar mina fisher med bland annat en strumpa instoppad där bak, precis lagom mycket för att få rätt stöd bakåt. </p><p></p><p>Kör bland annat själv ett par spitfire pro av typ 2012 års model. Dubbla titanallager på dom tror ja. </p><p></p><p>Mina fisher vacuum är gjorda med 17 grader utan extra kardbore bokstöd. Därefter har de lutats fram med insekts inerts, kardborreflerp och sen en strumpa instoppad. Nog få botfitters (och dom som gör alignment) som tycker att jag bör ha den vinkeln. Men det är vad som funkar bäst för mig. </p><p></p><p>Det sägs att wc åkarna ej kör med lika mycket lutning som förut. Men kika på tvn, nog har vissa av dem en rejäl lutning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skidsuge-Erik, post: 1093350, member: 118157"] Moddar ständigt mina pjäxor lutning. Man känner hur långt bak man kan luta bak foten. Vill känna stödet bakifran ordentligt. För mig är gör just den aspekten väldigt mycket. Moddar mina fisher med bland annat en strumpa instoppad där bak, precis lagom mycket för att få rätt stöd bakåt. Kör bland annat själv ett par spitfire pro av typ 2012 års model. Dubbla titanallager på dom tror ja. Mina fisher vacuum är gjorda med 17 grader utan extra kardbore bokstöd. Därefter har de lutats fram med insekts inerts, kardborreflerp och sen en strumpa instoppad. Nog få botfitters (och dom som gör alignment) som tycker att jag bör ha den vinkeln. Men det är vad som funkar bäst för mig. Det sägs att wc åkarna ej kör med lika mycket lutning som förut. Men kika på tvn, nog har vissa av dem en rejäl lutning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Tillbaka
Topp