Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JohnBull" data-source="post: 1093353" data-attributes="member: 163723"><p>Du är nog en eller flera tiopotenser mer avancerad än jag...</p><p>Vinklar har jag ingen koll på och har aldrig laborerat med.</p><p>Jag kan som sagt inte känna någon skillnad när jag står i Dalbellona mot mina gamla och det var inget jag tänkte på i butiken när jag även testde X-max 120. Därmed inte sagt att det inte kan skilja massor..</p><p>Jag har pratat med flera av säljarna i butiken, eftersom jag stått där och velat ganska länge och de ger ett ytterst seriöst intryck och tyckte att den fungerar utmärkt i pisten, men att det där med progressivt flex inte är lika "direkt" men de framhöll andra fördelar. Det var visst flera i butiken som var förtjusta i dalbellos koncept med 3-delat, men de åker ju över "hela berget" medan jag håller mig i pisten.</p><p>Föreslår de den så tror jag nog att det borde funka, men som jag skrev tidigare så vill jag ju ha de så bra som möjligt och drog därför igång tråden. Mer input kan skapa klarhet såväl som ännu mer förvirring och som en av säljarna sa så kommer jag troligen bara åka i en av de pjäxor jag provar och aldrig få veta hur det blivit om jag valt en annan.</p><p>Jag vill ju uppnå att kunna stå på bra och ha skoj, såväl som slippa ont i fötterna och även kunna åka med en försiktig 7-åring i gröna och blå backar, så det är ju någon form av kompromiss där. Men barnen blir ju duktigare varje vinter och pjäxor byter jag ju inte så ofta om jag kan slippa.</p><p></p><p>Tack alla som bidragit så långt och jag välkomnar mer synpunkter</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JohnBull, post: 1093353, member: 163723"] Du är nog en eller flera tiopotenser mer avancerad än jag... Vinklar har jag ingen koll på och har aldrig laborerat med. Jag kan som sagt inte känna någon skillnad när jag står i Dalbellona mot mina gamla och det var inget jag tänkte på i butiken när jag även testde X-max 120. Därmed inte sagt att det inte kan skilja massor.. Jag har pratat med flera av säljarna i butiken, eftersom jag stått där och velat ganska länge och de ger ett ytterst seriöst intryck och tyckte att den fungerar utmärkt i pisten, men att det där med progressivt flex inte är lika "direkt" men de framhöll andra fördelar. Det var visst flera i butiken som var förtjusta i dalbellos koncept med 3-delat, men de åker ju över "hela berget" medan jag håller mig i pisten. Föreslår de den så tror jag nog att det borde funka, men som jag skrev tidigare så vill jag ju ha de så bra som möjligt och drog därför igång tråden. Mer input kan skapa klarhet såväl som ännu mer förvirring och som en av säljarna sa så kommer jag troligen bara åka i en av de pjäxor jag provar och aldrig få veta hur det blivit om jag valt en annan. Jag vill ju uppnå att kunna stå på bra och ha skoj, såväl som slippa ont i fötterna och även kunna åka med en försiktig 7-åring i gröna och blå backar, så det är ju någon form av kompromiss där. Men barnen blir ju duktigare varje vinter och pjäxor byter jag ju inte så ofta om jag kan slippa. Tack alla som bidragit så långt och jag välkomnar mer synpunkter [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Tillbaka
Topp