Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ChasingPow" data-source="post: 1093366" data-attributes="member: 163179"><p>En sak som är garanterat är att det som känns inne i en butik kommer göra ont i backen sedan. Testa ordentligt flera olika alternativ är det enda som gäller.</p><p></p><p>Vad det gäller prestanda, ta det här från någon som faktiskt tävlat runt käppar väldigt mycket, för turiståkning spelar det väldigt liten roll jämfört med komforten. Alla pjäxor som är vuxen pjäxor med över 100 i flex kommer duga och så länge du inte får ont kommer du inte ha köpt grisen i säcken. Visst åker man sjukt mycket och är petig så spelar färgen på spännena roll men då frågar man inte andra om råd vad man ska köpa utan mer "vart" man kan köpa. </p><p></p><p></p><p>En skön pjäxa med 100-130 flex är vad du söker efter, dvs en bra grund sedan får man alltid mixtra lite med vinklar och tryckpunkter. Fick själv klippa lite från plösen på mina nya Cochise pjäxor i helgen tex. Att få en absolut perfekt pjäxa rakt ur kartong går typ inte utan man får pyssla lite!</p><p></p><p></p><p></p><p>Vad det gäller gå-läge.........helt episkt värt att ha på en pjäxa. End off story. Du kommer älska det, har som sagt tävlat och alltid kört race pjux, mina nya 130 cochise är i princip lika i prestanda som mina Race R men man kan ha på sig dem en hel dag och "after ski" läget gör ankarliftar drägliga!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ChasingPow, post: 1093366, member: 163179"] En sak som är garanterat är att det som känns inne i en butik kommer göra ont i backen sedan. Testa ordentligt flera olika alternativ är det enda som gäller. Vad det gäller prestanda, ta det här från någon som faktiskt tävlat runt käppar väldigt mycket, för turiståkning spelar det väldigt liten roll jämfört med komforten. Alla pjäxor som är vuxen pjäxor med över 100 i flex kommer duga och så länge du inte får ont kommer du inte ha köpt grisen i säcken. Visst åker man sjukt mycket och är petig så spelar färgen på spännena roll men då frågar man inte andra om råd vad man ska köpa utan mer "vart" man kan köpa. En skön pjäxa med 100-130 flex är vad du söker efter, dvs en bra grund sedan får man alltid mixtra lite med vinklar och tryckpunkter. Fick själv klippa lite från plösen på mina nya Cochise pjäxor i helgen tex. Att få en absolut perfekt pjäxa rakt ur kartong går typ inte utan man får pyssla lite! Vad det gäller gå-läge.........helt episkt värt att ha på en pjäxa. End off story. Du kommer älska det, har som sagt tävlat och alltid kört race pjux, mina nya 130 cochise är i princip lika i prestanda som mina Race R men man kan ha på sig dem en hel dag och "after ski" läget gör ankarliftar drägliga! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Tillbaka
Topp