Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JohnBull" data-source="post: 1093560" data-attributes="member: 163723"><p>Jo, men så var det ju det blodiga smalbenet efter en stunds flexande på trappan hemma i Dalbellon. Det lär ju bli mer kraft och fler repetitioner under en skiddag och sen 6-7 dagar i rad... känns inte som det kommer funka i backen helt enkelt.... Den innerskon var väldigt tät kring hela benet och jag var blöt av svett och hade inte varit speciellt varmt klädd. 0-gradigt och blåsigt i ett par mjukisbyxor.</p><p>Blöta stövlar ger ju skavsår snabbt, så jag gissar att fukten hjälpte till. </p><p></p><p>Testat x-max nu, men inte vågat bestämmma mig och värma dem. Med en ny conformable-sula istället för de som sprack sönder fick jag mycket mer stöd i hålfoten och därmed avtog trycket på insidan av hälen. Men då känns de väl tajta över vristen. Blir lite röd efter att ha testat en stund och den ena klämmer. Kan bara knäppa ett eller max två hack i spännena på foten om jag skruvar ut justeringen så mycket det går.</p><p></p><p>De säger att de sättetr kuddar på vristen när de värmer så blir det lite mer plats, men jag är osäker på om det kan ge tillräckligt..</p><p>Hälgreppet är bra i alla fall. </p><p>Går jag upp på en bredare kanske det blir lika glappigt som i de gamla där man fick starta svängen i god tid... </p><p></p><p>Jäkla ångest och smala, höga och känsliga fötter som begränsar urvalet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JohnBull, post: 1093560, member: 163723"] Jo, men så var det ju det blodiga smalbenet efter en stunds flexande på trappan hemma i Dalbellon. Det lär ju bli mer kraft och fler repetitioner under en skiddag och sen 6-7 dagar i rad... känns inte som det kommer funka i backen helt enkelt.... Den innerskon var väldigt tät kring hela benet och jag var blöt av svett och hade inte varit speciellt varmt klädd. 0-gradigt och blåsigt i ett par mjukisbyxor. Blöta stövlar ger ju skavsår snabbt, så jag gissar att fukten hjälpte till. Testat x-max nu, men inte vågat bestämmma mig och värma dem. Med en ny conformable-sula istället för de som sprack sönder fick jag mycket mer stöd i hålfoten och därmed avtog trycket på insidan av hälen. Men då känns de väl tajta över vristen. Blir lite röd efter att ha testat en stund och den ena klämmer. Kan bara knäppa ett eller max två hack i spännena på foten om jag skruvar ut justeringen så mycket det går. De säger att de sättetr kuddar på vristen när de värmer så blir det lite mer plats, men jag är osäker på om det kan ge tillräckligt.. Hälgreppet är bra i alla fall. Går jag upp på en bredare kanske det blir lika glappigt som i de gamla där man fick starta svängen i god tid... Jäkla ångest och smala, höga och känsliga fötter som begränsar urvalet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Tillbaka
Topp