Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JohnBull" data-source="post: 1093591" data-attributes="member: 163723"><p>hmmm...lär ju inte bli mindre svettigt/blött med en silikonplatta. Blir man blöt blir man ju även kall...</p><p></p><p>Känns inte som en bra lösning utan en nödlösning som jag hoppas kunna undvika genom att hitta ett par pjäxor som inte klämmer, men sitter tillräckligt tajt för att gå bra att åka i (det mesta blir nog tajtare än de jag haft, nu när jag känt hur det kan sitta).</p><p></p><p>X-Maxen är i alla fall tajt kring foten ovärmd och med värmning av innerskon med tåhätta har jag förstått på personalen och en annan kund som gjorde det att man får rätt mycket extra plats i tåboxen. Hälgreppet kommer jag inte ur=skruvstäd efter att ha fått nya sulor och stått en stund och sjunkit in. Så nu är det nog "bara" vristen som är problemet i x-maxen, medan jag fick blodigt skavsår i Dalbellon. Skaft från den ena och sko från den andra hade ju varit bra.</p><p></p><p>Det där CustomShell 360 står det ju om att det ska forma sig runt om, även på höjden. Länna Sport skriver "De modeller som har Custom Shell 360° så formas även ovandelen av vristen så att även du som har hög vrist får möjlighet till en oslagbar passform."</p><p>Men det är ju alltid en fråga om hur mycket de kan töja sig och hur mycket som behövs.</p><p>I butiken var någon av säljarna lite skeptisk till att värma dem, då han sa att de kan "tappa vinklarna lite"...men de är ju gjorda för att värma enligt tillverkaren...</p><p>Någon som testat att värma Custom Shell 360 och haft för hög vrist (eller bara testat på/med andra tryckpunkter) och kan dela med sig av hur det funkade/kändes?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JohnBull, post: 1093591, member: 163723"] hmmm...lär ju inte bli mindre svettigt/blött med en silikonplatta. Blir man blöt blir man ju även kall... Känns inte som en bra lösning utan en nödlösning som jag hoppas kunna undvika genom att hitta ett par pjäxor som inte klämmer, men sitter tillräckligt tajt för att gå bra att åka i (det mesta blir nog tajtare än de jag haft, nu när jag känt hur det kan sitta). X-Maxen är i alla fall tajt kring foten ovärmd och med värmning av innerskon med tåhätta har jag förstått på personalen och en annan kund som gjorde det att man får rätt mycket extra plats i tåboxen. Hälgreppet kommer jag inte ur=skruvstäd efter att ha fått nya sulor och stått en stund och sjunkit in. Så nu är det nog "bara" vristen som är problemet i x-maxen, medan jag fick blodigt skavsår i Dalbellon. Skaft från den ena och sko från den andra hade ju varit bra. Det där CustomShell 360 står det ju om att det ska forma sig runt om, även på höjden. Länna Sport skriver "De modeller som har Custom Shell 360° så formas även ovandelen av vristen så att även du som har hög vrist får möjlighet till en oslagbar passform." Men det är ju alltid en fråga om hur mycket de kan töja sig och hur mycket som behövs. I butiken var någon av säljarna lite skeptisk till att värma dem, då han sa att de kan "tappa vinklarna lite"...men de är ju gjorda för att värma enligt tillverkaren... Någon som testat att värma Custom Shell 360 och haft för hög vrist (eller bara testat på/med andra tryckpunkter) och kan dela med sig av hur det funkade/kändes? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Det här med pjäxor...2- resp 3-delsskal och friåkningspjäxor resp pistpjäxor - i pisten?
Tillbaka
Topp