Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Det här med skidval...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dk1ng" data-source="post: 1202497" data-attributes="member: 172657"><p>Många år sedan man var här sist och då i en helt annan del av forumet då livet har levts sidledes.</p><p></p><p>Har dock uppnått den aktningsvärda åldern av 37 år där både 4-åringen och 7-åringen protesterar allt mer högljutt åt att pappa åker bräda, för att inte tala om åren av tjat från det gamla åksällskapet som alla är duktiga friåkare. Har nu kort och gott bestämt mig för att anta utmaningen att (även) börja åka skidor och se hur snabbt man kan få ordning på det. </p><p></p><p>Har åkt bräda i 30 år men bör väl nästintill betraktas som nybörjare på skidor. Ett litet undantag (eller större - med viss tursamhet) är dock att jag började åka skidor redan som 3-åring och tränade/tävlade i slalomklubb fram till yngre tonåren. Sedan dess har jag dock inte stått på ett par lagg, vilket med åren snabbt ackumulerat till över två decennium...</p><p></p><p>Tänkte nu införskaffa något att påbörja äventyret med och då priserna så här sent på säsongen är fördelaktiga är min fråga om ett par <strong>Völkl Mantra M5 i 184 cm</strong> är ett fullständigt galet val för någon i min sits? Inser givetvis att det är långt ifrån ett rimligt "nybörjarval", men kommer det verkligen spela en så avgörande roll. Vill ändå ha något ganska allround att utvecklas i om jag blir biten och inbillar mig fortfarande att jag är rörlig, lättlärd och atletisk på mina 183 cm och 80 kg. Antagligen en dålig referenspunkt, men på snowboard har jag alltid åkt väldigt kraftfullt/aggressivt och kört på det styvaste freeride brädor som går att finna (park undantaget), så finns i vart fall inga mentala planer på att smöråka allt för länge när/om plogen väl sitter. </p><p></p><p>Tack på förhand!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dk1ng, post: 1202497, member: 172657"] Många år sedan man var här sist och då i en helt annan del av forumet då livet har levts sidledes. Har dock uppnått den aktningsvärda åldern av 37 år där både 4-åringen och 7-åringen protesterar allt mer högljutt åt att pappa åker bräda, för att inte tala om åren av tjat från det gamla åksällskapet som alla är duktiga friåkare. Har nu kort och gott bestämt mig för att anta utmaningen att (även) börja åka skidor och se hur snabbt man kan få ordning på det. Har åkt bräda i 30 år men bör väl nästintill betraktas som nybörjare på skidor. Ett litet undantag (eller större - med viss tursamhet) är dock att jag började åka skidor redan som 3-åring och tränade/tävlade i slalomklubb fram till yngre tonåren. Sedan dess har jag dock inte stått på ett par lagg, vilket med åren snabbt ackumulerat till över två decennium... Tänkte nu införskaffa något att påbörja äventyret med och då priserna så här sent på säsongen är fördelaktiga är min fråga om ett par [B]Völkl Mantra M5 i 184 cm[/B] är ett fullständigt galet val för någon i min sits? Inser givetvis att det är långt ifrån ett rimligt "nybörjarval", men kommer det verkligen spela en så avgörande roll. Vill ändå ha något ganska allround att utvecklas i om jag blir biten och inbillar mig fortfarande att jag är rörlig, lättlärd och atletisk på mina 183 cm och 80 kg. Antagligen en dålig referenspunkt, men på snowboard har jag alltid åkt väldigt kraftfullt/aggressivt och kört på det styvaste freeride brädor som går att finna (park undantaget), så finns i vart fall inga mentala planer på att smöråka allt för länge när/om plogen väl sitter. Tack på förhand! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Det här med skidval...
Tillbaka
Topp