Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Det här med skidval...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dk1ng" data-source="post: 1202543" data-attributes="member: 172657"><p>Stort tack alla för bra synpunkter och värdefull information att reflektera över i valet.</p><p></p><p>Är helt med på att hyra skidor vore högst rimligt, dock vet jag med mig att detta skulle bli ett hinder i skidåkandet då jag sannolikt inte kommer förmå mig själv att ta en nummerlapp och ställa mig i kön på Skistar (eller annan ort). I synnerhet mot bakgrund av att jag åker vid relativt många (olika) tillfällen och inte endast en eller två dedikerade veckor per säsong. Helt utan avsikt att låta som en dryg Stockholmare så väger inte de ekonomiska aspekterna allt för tungt i detta beslut, även om jag givetvis tycker om att göra en bra affär, där reorna just nu spelar till min fördel. </p><p></p><p>Första/andra säsongen tror jag inte heller att det ger så mycket för mig att prova runt bland olika skidor för att hitta det som passar, vill helt enkelt ha bra utrustning som initialt funkar hyggligt till det mesta. Vill dock undvika att med utrustningen sätta onödigt stora käppar i hjulet för vad som förhoppningsvis ska bli en kul utmaning, samtidigt som jag kan leva med vetskapen att en skida för mer erfarna inte kommer vara den mest förlåtande i början. </p><p></p><p>Ett annat alternativ som dykt upp som skidval är ett par <strong>Völkl Revolt 95</strong> i 181 cm, det är onekligen en enklare och mer parkorienterad skida men som enligt reviews förefaller vara tämligen allround. Denna kan jag plocka upp väldigt billigt och skulle i så fall kunna agera som en förstaskida för att komma igång och senare uppgraderas till Mantra, Enforcer, SD eller liknande om dessa kanske anses för stygga första säsongen eller det visar sig att puderlagg är det jag egentligen söker. </p><p></p><p>Pjäxor kommer jag prova ut på Alpingaraget eller liknande och har även viss erfarenhet av att baka skridskor och innerskor till snowboardboots, så med en "normalfot" så har jag ändå viss förhoppning om att hitta något som fungerar bra utan allt för mycket stök o bök.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dk1ng, post: 1202543, member: 172657"] Stort tack alla för bra synpunkter och värdefull information att reflektera över i valet. Är helt med på att hyra skidor vore högst rimligt, dock vet jag med mig att detta skulle bli ett hinder i skidåkandet då jag sannolikt inte kommer förmå mig själv att ta en nummerlapp och ställa mig i kön på Skistar (eller annan ort). I synnerhet mot bakgrund av att jag åker vid relativt många (olika) tillfällen och inte endast en eller två dedikerade veckor per säsong. Helt utan avsikt att låta som en dryg Stockholmare så väger inte de ekonomiska aspekterna allt för tungt i detta beslut, även om jag givetvis tycker om att göra en bra affär, där reorna just nu spelar till min fördel. Första/andra säsongen tror jag inte heller att det ger så mycket för mig att prova runt bland olika skidor för att hitta det som passar, vill helt enkelt ha bra utrustning som initialt funkar hyggligt till det mesta. Vill dock undvika att med utrustningen sätta onödigt stora käppar i hjulet för vad som förhoppningsvis ska bli en kul utmaning, samtidigt som jag kan leva med vetskapen att en skida för mer erfarna inte kommer vara den mest förlåtande i början. Ett annat alternativ som dykt upp som skidval är ett par [B]Völkl Revolt 95[/B] i 181 cm, det är onekligen en enklare och mer parkorienterad skida men som enligt reviews förefaller vara tämligen allround. Denna kan jag plocka upp väldigt billigt och skulle i så fall kunna agera som en förstaskida för att komma igång och senare uppgraderas till Mantra, Enforcer, SD eller liknande om dessa kanske anses för stygga första säsongen eller det visar sig att puderlagg är det jag egentligen söker. Pjäxor kommer jag prova ut på Alpingaraget eller liknande och har även viss erfarenhet av att baka skridskor och innerskor till snowboardboots, så med en "normalfot" så har jag ändå viss förhoppning om att hitta något som fungerar bra utan allt för mycket stök o bök. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Det här med skidval...
Tillbaka
Topp