Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Detta med FPS...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1021409" data-attributes="member: 122562"><p>Jag tycker du har fått ganska samstämmiga svar på slutet. Dessutom beror detta på hur avancerat redigeringsprogram du har. Så återigen, man bör filma progressivt och man kan filma i högsta fps för att vara beredd på det mesta i redigeringsväg men skapar samtidigt stora och tunga filer att hantera. Däremot tycker jag att man bör satsa på 1080, stor kvalitetsförbättring.</p><p></p><p>Så med Adobe Premiere Pro och en arbetshäst till dator (Dell M4600 som går som proffessionell 3D-Cad och Indedign och Photoshop burk) kan vi filma i 1080p och 50 fps. Filmerna görs i 1080p 25 fps pal. Sonens Macbook pro med premiere elements går på knäna med ett sådant material.</p><p></p><p>Anders</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1021409, member: 122562"] Jag tycker du har fått ganska samstämmiga svar på slutet. Dessutom beror detta på hur avancerat redigeringsprogram du har. Så återigen, man bör filma progressivt och man kan filma i högsta fps för att vara beredd på det mesta i redigeringsväg men skapar samtidigt stora och tunga filer att hantera. Däremot tycker jag att man bör satsa på 1080, stor kvalitetsförbättring. Så med Adobe Premiere Pro och en arbetshäst till dator (Dell M4600 som går som proffessionell 3D-Cad och Indedign och Photoshop burk) kan vi filma i 1080p och 50 fps. Filmerna görs i 1080p 25 fps pal. Sonens Macbook pro med premiere elements går på knäna med ett sådant material. Anders [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Detta med FPS...
Tillbaka
Topp