Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Mountainbike
DH gaffel
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Rob1n" data-source="post: 550231" data-attributes="member: 37443"><p>Kolla upp för säkerhets skull ifall ramen ens klarar den slaglängden samt dubbelkronat, enligt scott är ju yz 0an inte en freeride ram utan en street och dirt ram. Detta gör ju att sannolikheten att den är byggd för en 200mm framgaffel minskar. Prova att höra med någon som säljer scott och se vad dom säger om iden.</p><p></p><p>Jag monterade för några år sedan en 180 mm 66a på en fourcross ram. Detta innan jag fick min fs ram levererad. Det var betydligt roligare att åka 140 mm eller mindre än över 150mm slag fram. Allt blir fel, tycker jag iaf. Kanske skulle funkat i kombination med spd, tycker dock att det vettigaste vore att du säljer ramen och köper en billig beggad fs ram, typ Specialized bighit fsr eller dylikt. En ht med så mycket slag blir inte bra på ngt, den må klara av att ta sig ner men det är roligare att ha lite mindre ån 200 i slag, den blir mest lik en chopper, kanske col men inte super funktionell direkt. </p><p></p><p>En konstruktiv tanke kan ju vara att (om ramen nu klarar det) ha gaffeln på htn tills pengar trillar in till fs ram. Om du nu har 12 mm axel bak så borde resten passa rakt på en annan ram, dock osäkert med styr lager och sadelstolpe men det är ju inte toksvårt för dig att lösa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Rob1n, post: 550231, member: 37443"] Kolla upp för säkerhets skull ifall ramen ens klarar den slaglängden samt dubbelkronat, enligt scott är ju yz 0an inte en freeride ram utan en street och dirt ram. Detta gör ju att sannolikheten att den är byggd för en 200mm framgaffel minskar. Prova att höra med någon som säljer scott och se vad dom säger om iden. Jag monterade för några år sedan en 180 mm 66a på en fourcross ram. Detta innan jag fick min fs ram levererad. Det var betydligt roligare att åka 140 mm eller mindre än över 150mm slag fram. Allt blir fel, tycker jag iaf. Kanske skulle funkat i kombination med spd, tycker dock att det vettigaste vore att du säljer ramen och köper en billig beggad fs ram, typ Specialized bighit fsr eller dylikt. En ht med så mycket slag blir inte bra på ngt, den må klara av att ta sig ner men det är roligare att ha lite mindre ån 200 i slag, den blir mest lik en chopper, kanske col men inte super funktionell direkt. En konstruktiv tanke kan ju vara att (om ramen nu klarar det) ha gaffeln på htn tills pengar trillar in till fs ram. Om du nu har 12 mm axel bak så borde resten passa rakt på en annan ram, dock osäkert med styr lager och sadelstolpe men det är ju inte toksvårt för dig att lösa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Mountainbike
DH gaffel
Tillbaka
Topp