Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
DH Race
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pjaax" data-source="post: 777342" data-attributes="member: 113362"><p>Du ska verkligen inte köpa DH-race ifall du inte åker mycket downhill och carvar mer.</p><p>Det är nämligen så att DH-race och Evo har en såkallad Dewedge på tailen(du vet säkert vad det är men förklarar ändo) det är att trucken är lutad tror det är 12 eller 17 grader på DH-race brädan innåt mot dig vilket gör den Väldigt stabil i farter och att den "driftar" lättare i svängarna då bakhjulen mest hänger efter framhjulen.</p><p>Detta gör även att brädan är förjävla dålig på att carva köp den absoulut inte om du inte kör DH mycket.</p><p>Brädan är inte alls bred heller och det kan vara ett stort problem om du har stora fötter.</p><p>Köp inte om du inte kör DH som jag har sakt flera gånger här innan.</p><p></p><p></p><p></p><p>Andra tips på LY brädor är ju Drop speed, Nine to Five, Switch, Drop wedge.</p><p>Köp LY brädorna helst med bears truckar då det är LYs egna märke.</p><p>Bra hjul är ju Abec 11 Gumballs 76mm 75-88a tror jag det är på dem.</p><p>Kullager kan du köpa riktigt bra billigt, 300kr så har du ett par Biltin.</p><p></p><p>Lycka till med brädan, hoppas du tar mitt råd och att allt fixar sig =D(Y)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pjaax, post: 777342, member: 113362"] Du ska verkligen inte köpa DH-race ifall du inte åker mycket downhill och carvar mer. Det är nämligen så att DH-race och Evo har en såkallad Dewedge på tailen(du vet säkert vad det är men förklarar ändo) det är att trucken är lutad tror det är 12 eller 17 grader på DH-race brädan innåt mot dig vilket gör den Väldigt stabil i farter och att den "driftar" lättare i svängarna då bakhjulen mest hänger efter framhjulen. Detta gör även att brädan är förjävla dålig på att carva köp den absoulut inte om du inte kör DH mycket. Brädan är inte alls bred heller och det kan vara ett stort problem om du har stora fötter. Köp inte om du inte kör DH som jag har sakt flera gånger här innan. Andra tips på LY brädor är ju Drop speed, Nine to Five, Switch, Drop wedge. Köp LY brädorna helst med bears truckar då det är LYs egna märke. Bra hjul är ju Abec 11 Gumballs 76mm 75-88a tror jag det är på dem. Kullager kan du köpa riktigt bra billigt, 300kr så har du ett par Biltin. Lycka till med brädan, hoppas du tar mitt råd och att allt fixar sig =D(Y) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Sommar
Övriga sommaraktiveter
DH Race
Tillbaka
Topp