Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
diamir freeride inställningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bonjoh" data-source="post: 131234" data-attributes="member: 53972"><p>Har precis införskaffat nya pjäxor och tänkte ta och ställa in mina Diamir Freeride bindningar så att det passar dessa. Min fråga är nu:</p><p></p><p>1. Häl-delen av bindningen sitter på en släde som löper längs med en aluminiumbalk. Denna balk är markerad på ovansidan med streck och siffror från 280-330. När jag ställer in längden, om jag nu har pjäxor som är 326mm långa (28.5 mondo), till vilken linje ska jag skruva backdelen av släden (för att jag antar att det är där man avläser måttet)?</p><p></p><p>2. Är inställningen av tå-delen liknande som till salomon-bindningar, dvs. att jag ska skruva så att höjden precis tillåter ett pappers-ark att röra sig fritt under sulan?</p><p></p><p>3. Finns det någon annat jag borde tänka på när jag ställer in bindningarna. Tex. om jag nu brukar köra på 10 med mina vanliga alpina bindningar, kommer mina Freeride inställda på 10 släppa likadant? </p><p></p><p>Tacksam för all upplyst hjälp jag kan få i sammanhanget, det känns ju faktiskt hyfsat viktigt att bindningarna är inställda korrekt <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bonjoh, post: 131234, member: 53972"] Har precis införskaffat nya pjäxor och tänkte ta och ställa in mina Diamir Freeride bindningar så att det passar dessa. Min fråga är nu: 1. Häl-delen av bindningen sitter på en släde som löper längs med en aluminiumbalk. Denna balk är markerad på ovansidan med streck och siffror från 280-330. När jag ställer in längden, om jag nu har pjäxor som är 326mm långa (28.5 mondo), till vilken linje ska jag skruva backdelen av släden (för att jag antar att det är där man avläser måttet)? 2. Är inställningen av tå-delen liknande som till salomon-bindningar, dvs. att jag ska skruva så att höjden precis tillåter ett pappers-ark att röra sig fritt under sulan? 3. Finns det någon annat jag borde tänka på när jag ställer in bindningarna. Tex. om jag nu brukar köra på 10 med mina vanliga alpina bindningar, kommer mina Freeride inställda på 10 släppa likadant? Tacksam för all upplyst hjälp jag kan få i sammanhanget, det känns ju faktiskt hyfsat viktigt att bindningarna är inställda korrekt ;) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
diamir freeride inställningar
Tillbaka
Topp