Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Digital Systemkamera för nybörjre?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hannesalexander" data-source="post: 198073"><p>Du skriver att du vill ha en digital systemkamera i rubriken så utgår från det.</p><p>Men givetvis går det att fota med en vanlig kompakt digitalkamera också, men men.</p><p></p><p>Jag köpte en Nikon D50 i augusti med 18-70 mm objektiv och är mkt nöjd. </p><p>Känns och ser väldigt exklusiv ut för sitt pris och det blir extremt bra bilder.</p><p></p><p>Det brukar ofta pendla mellan D50 och EOS 350d som jag har förstått det. </p><p>Skillnaden är väl antalet aktiva pixlar och priset. Har även hört att Canon har billigare</p><p>utbud av tillbehör, så som blixtar och objektiv. Detta har jag dock inte jämfört.</p><p></p><p>Skaffa en D50 och tror att du blir nöjd iaf.</p><p></p><p>EDIT:</p><p>Du skrev att den skulle vara lätt att ta upp i backen. Det stämmer inte riktigt överens </p><p>med en systemkamera. Men enligt mig så är det värt "besväret" att ta med den för </p><p>i slutänden blir resultatet roligare.</p><p></p><p>MVH Ha</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hannesalexander, post: 198073"] Du skriver att du vill ha en digital systemkamera i rubriken så utgår från det. Men givetvis går det att fota med en vanlig kompakt digitalkamera också, men men. Jag köpte en Nikon D50 i augusti med 18-70 mm objektiv och är mkt nöjd. Känns och ser väldigt exklusiv ut för sitt pris och det blir extremt bra bilder. Det brukar ofta pendla mellan D50 och EOS 350d som jag har förstått det. Skillnaden är väl antalet aktiva pixlar och priset. Har även hört att Canon har billigare utbud av tillbehör, så som blixtar och objektiv. Detta har jag dock inte jämfört. Skaffa en D50 och tror att du blir nöjd iaf. EDIT: Du skrev att den skulle vara lätt att ta upp i backen. Det stämmer inte riktigt överens med en systemkamera. Men enligt mig så är det värt "besväret" att ta med den för i slutänden blir resultatet roligare. MVH Ha [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Fotokunskap
Digital Systemkamera för nybörjre?
Tillbaka
Topp