Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
digital video eller inte`? hjälp mej!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Emilw123" data-source="post: 78955" data-attributes="member: 28487"><p>Firewire är precis som en usb kabel fast den är kraftfullare. Den klarar av att skicka mer information på samma tid som en usb.. Men det var ju inte frågan egentligen..</p><p>Först behöver du ett FireWire kort (är som ett nätverkskort ungefär)</p><p>Är din videokamera en DV-kamera då behöver du bara köpa en FireWire Kabel och ansluta den till datorn och lägga in filmerna med lämpligt program. Typ Adobe Premier Pro.</p><p>Om din kamera inte är en DV-Kamera så finns det som en sorts dockningsstation till Firewire-kortet som du kan koppla in din scart kabel till. (Den du använder för att se det du filmat på tv:n)</p><p>Om du inte fattat ett dyfft vad jag pratat om så tycker jag att du tar med dig Videokameran till en affär (typ Expert ,etc)</p><p></p><p>Annars är det bara att du frågar igen..</p><p></p><p>Om din kamera är en DV-Kamera så står det Dv på dina band du spelar in på...</p><p></p><p>//Emil</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Emilw123, post: 78955, member: 28487"] Firewire är precis som en usb kabel fast den är kraftfullare. Den klarar av att skicka mer information på samma tid som en usb.. Men det var ju inte frågan egentligen.. Först behöver du ett FireWire kort (är som ett nätverkskort ungefär) Är din videokamera en DV-kamera då behöver du bara köpa en FireWire Kabel och ansluta den till datorn och lägga in filmerna med lämpligt program. Typ Adobe Premier Pro. Om din kamera inte är en DV-Kamera så finns det som en sorts dockningsstation till Firewire-kortet som du kan koppla in din scart kabel till. (Den du använder för att se det du filmat på tv:n) Om du inte fattat ett dyfft vad jag pratat om så tycker jag att du tar med dig Videokameran till en affär (typ Expert ,etc) Annars är det bara att du frågar igen.. Om din kamera är en DV-Kamera så står det Dv på dina band du spelar in på... //Emil [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
digital video eller inte`? hjälp mej!
Tillbaka
Topp