Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Digitalkamera
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Sn0wrider" data-source="post: 43209" data-attributes="member: 11296"><p>Du får nog svårt. En digitalkamera som kan spela in </p><p>10minuer...det finns nog bara ett fåtal sådana </p><p>modeler...som snarare kan räknas som nån slags </p><p>hybrid. </p><p> </p><p>Ganska bra bildkvalite: Det säger ingenting. Det du </p><p>måste fråga dig själv är: Ska jag skriva ut bilder? </p><p>Vilket format ska de utskrivna bilderna vara på? </p><p> </p><p>Ska du kriva ut "förstoringar" så rekomenderar jag en </p><p>kamera på minst 3M pixlar, vil du ha möjlighet till </p><p>ganksa stora fÖrstoringar på A4-format o större så </p><p>ska du nog ha en kamera på minst 4M osv. </p><p> </p><p>Jag har själv en kamera med 2M, vilket är fullt </p><p>tillräckligt för att ha bilderna på datorn och kolla </p><p>på, men även till att skriva ut bilder i A5 format. </p><p> </p><p>Sen vilken modell du ska välja..där e det </p><p>svårt..fundera på storlek och funktioner..läs </p><p>rescensioner pä nåtet, tex www.dpreview.com (tror jag </p><p>det var) etc. </p><p>Kolla på nätbörserna efter beggade kameror...finns </p><p>mssor av utbud.. </p><p> </p><p>Lycka till</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Sn0wrider, post: 43209, member: 11296"] Du får nog svårt. En digitalkamera som kan spela in 10minuer...det finns nog bara ett fåtal sådana modeler...som snarare kan räknas som nån slags hybrid. Ganska bra bildkvalite: Det säger ingenting. Det du måste fråga dig själv är: Ska jag skriva ut bilder? Vilket format ska de utskrivna bilderna vara på? Ska du kriva ut "förstoringar" så rekomenderar jag en kamera på minst 3M pixlar, vil du ha möjlighet till ganksa stora fÖrstoringar på A4-format o större så ska du nog ha en kamera på minst 4M osv. Jag har själv en kamera med 2M, vilket är fullt tillräckligt för att ha bilderna på datorn och kolla på, men även till att skriva ut bilder i A5 format. Sen vilken modell du ska välja..där e det svårt..fundera på storlek och funktioner..läs rescensioner pä nåtet, tex www.dpreview.com (tror jag det var) etc. Kolla på nätbörserna efter beggade kameror...finns mssor av utbud.. Lycka till [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Digitalkamera
Tillbaka
Topp