Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Digitalkamerainfo
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Smurfen" data-source="post: 36605" data-attributes="member: 15094"><p>Jo så här är det... </p><p></p><p>att en stor nackdel med digitalkameror är att det rinner iväg i pris ganska fort om man ska ha ngt vettigt. Har själv bara en kompakt variant(Ixus 330) men har testat Canons D30 o Nikons D1H. På de lite enklare kamerorna <a href="http://www.scandinavianphoto.se/default2.asp" target="_blank">http://www.scandinavianphoto.se/default2.asp</a> är det ganska lång `shutterlag` (tidsrummet från det du tryckt av kameran tills det att kameran tar bilden). Nackedelen med detta är att rörelseoskärpan kan bli svår. Ska man fota skidåkning eller annan sport kan detta bli ett stort problem. Ska man däremot fota farmor vid matbordet är det lugnt.</p><p></p><p>Man ska dock inte glömma att det är bekvämt med digitalt då man slipper en massa spill av film(iofs är film billigt...) eftersom man ser resultatet direkt. Slipper framkallningskostnader och problemet att inte få bilden riktigt som man vill(om man inte gör allt själv då). Jag själv, om jag skulle köpa en digitalkamera, skulle prioritera: 1: Kort Shutterlag 2:Hög upplösning 3:Möjlighet till optikbyte(utbud) 4:Användar vänlig?</p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Smurfen, post: 36605, member: 15094"] Jo så här är det... att en stor nackdel med digitalkameror är att det rinner iväg i pris ganska fort om man ska ha ngt vettigt. Har själv bara en kompakt variant(Ixus 330) men har testat Canons D30 o Nikons D1H. På de lite enklare kamerorna [URL]http://www.scandinavianphoto.se/default2.asp[/URL] är det ganska lång `shutterlag` (tidsrummet från det du tryckt av kameran tills det att kameran tar bilden). Nackedelen med detta är att rörelseoskärpan kan bli svår. Ska man fota skidåkning eller annan sport kan detta bli ett stort problem. Ska man däremot fota farmor vid matbordet är det lugnt. Man ska dock inte glömma att det är bekvämt med digitalt då man slipper en massa spill av film(iofs är film billigt...) eftersom man ser resultatet direkt. Slipper framkallningskostnader och problemet att inte få bilden riktigt som man vill(om man inte gör allt själv då). Jag själv, om jag skulle köpa en digitalkamera, skulle prioritera: 1: Kort Shutterlag 2:Hög upplösning 3:Möjlighet till optikbyte(utbud) 4:Användar vänlig? Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Digitalkamerainfo
Tillbaka
Topp