Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Digitalkamerainfo
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Superstar" data-source="post: 36607" data-attributes="member: 30171"><p>Vad ska du ha kameran till? Ska du inte skriva ut bilder större än 10x15 behöver du inte mer än 2 megapixel vilket oftast innebär en snabbare kamera (mindre information som skall skrivas ned till minneskortet). Min kamera (Fujifilm MX1700) tar tre bilder per sekund och tar bilden direkt när jag knäpper. Fler pixlar innebär inte att bilden blir bättre, bara större. Det är inte förrän du skriver ut bilden upplösningen spelar någon roll. En stor bild, typ A4, granskar man på avstånd och då räcker det med 170 dpi upplösning (samma som i tidningar ungefär) och 2 MP i kameran. Optisk zoom är viktigt, minst 3x bör du ha. Vill du fotografera i ljussvaga omgivningar tittar du efter en kamera med stort objektiv. Vilken lagringsmedia vill du ha? Stor skillnad på hur snabbt information skrivs och läses mellan olika typer av minneskort (även mellan olika tillverkare av samma typ av kort). Sämst är SONY memorystick.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Superstar, post: 36607, member: 30171"] Vad ska du ha kameran till? Ska du inte skriva ut bilder större än 10x15 behöver du inte mer än 2 megapixel vilket oftast innebär en snabbare kamera (mindre information som skall skrivas ned till minneskortet). Min kamera (Fujifilm MX1700) tar tre bilder per sekund och tar bilden direkt när jag knäpper. Fler pixlar innebär inte att bilden blir bättre, bara större. Det är inte förrän du skriver ut bilden upplösningen spelar någon roll. En stor bild, typ A4, granskar man på avstånd och då räcker det med 170 dpi upplösning (samma som i tidningar ungefär) och 2 MP i kameran. Optisk zoom är viktigt, minst 3x bör du ha. Vill du fotografera i ljussvaga omgivningar tittar du efter en kamera med stort objektiv. Vilken lagringsmedia vill du ha? Stor skillnad på hur snabbt information skrivs och läses mellan olika typer av minneskort (även mellan olika tillverkare av samma typ av kort). Sämst är SONY memorystick. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Film/Foto
Filmkunskap
Digitalkamerainfo
Tillbaka
Topp