Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Digitalt lavinkit - Är det paketet okej!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 221949" data-attributes="member: 13863"><p>Experttips? </p><p></p><p>Jag tror inte det spelar någon roll vilken transceiver du har under jackan när du ligger begravd under snön, som sändare fungerar de säkert lika bra. Men nog är det bra stor skillnad mellan apparaterna när det gäller sökfunktionen. Jag är definitivt ingen expert och har aldrig varit i skarp läge (tack o lov), men vid de övningar jag deltagit i har det ofta visat sig att vissa transcivers har varit att föredra i den otränades (som de flesta av oss) händers ... Men träningen är extremt viktig, för det är inte alldeles lätt att söka, speciellt inte i en brant backe med snö upp till midjan!</p><p></p><p>Sond som är minst tre meter? Är detta helt riktigt? Fördelen med en lång sond är naturligtvis att du når längre genom snön, samtidigt blir den ju svårare att hantera desto längre den är. Jag vet faktiskt inte, men om det är som du säger, varför är det då ytterst få sonder som är över 3 meter långa?</p><p></p><p>Förklara gärna vidare!</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 221949, member: 13863"] Experttips? Jag tror inte det spelar någon roll vilken transceiver du har under jackan när du ligger begravd under snön, som sändare fungerar de säkert lika bra. Men nog är det bra stor skillnad mellan apparaterna när det gäller sökfunktionen. Jag är definitivt ingen expert och har aldrig varit i skarp läge (tack o lov), men vid de övningar jag deltagit i har det ofta visat sig att vissa transcivers har varit att föredra i den otränades (som de flesta av oss) händers ... Men träningen är extremt viktig, för det är inte alldeles lätt att söka, speciellt inte i en brant backe med snö upp till midjan! Sond som är minst tre meter? Är detta helt riktigt? Fördelen med en lång sond är naturligtvis att du når längre genom snön, samtidigt blir den ju svårare att hantera desto längre den är. Jag vet faktiskt inte, men om det är som du säger, varför är det då ytterst få sonder som är över 3 meter långa? Förklara gärna vidare! /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Digitalt lavinkit - Är det paketet okej!
Tillbaka
Topp