Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Digitalt lavinkit - Är det paketet okej!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 222074" data-attributes="member: 34110"><p>Jag tror det är farligt att tro man är expert på något så svårt som laviner...</p><p>Jag kan en del och har varit med en del men försöker behålla "nybörjarens försiktighet" och använda det tillsammans med sånt man sett "fungera".</p><p></p><p>Längden på sond... Nojlas säger över 2.40, jag säger över 3.00, summan av kardemumman är väl att hellre köpa en lite för lång sond än en som är för kort för att hitta igen kompisen.</p><p>Jag har personligen aldrig upplevt att en lång sond blir svårhanterlig. Ofta är man ju på öppna områden.</p><p>Eftersom jag nu ändå skriver igen i den här tråden så måste jag återigen trycka på att man måste kunna sin transceiver och spaden måste vara metall så att den går att använda.</p><p></p><p>-fred, vind och snö.</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 222074, member: 34110"] Jag tror det är farligt att tro man är expert på något så svårt som laviner... Jag kan en del och har varit med en del men försöker behålla "nybörjarens försiktighet" och använda det tillsammans med sånt man sett "fungera". Längden på sond... Nojlas säger över 2.40, jag säger över 3.00, summan av kardemumman är väl att hellre köpa en lite för lång sond än en som är för kort för att hitta igen kompisen. Jag har personligen aldrig upplevt att en lång sond blir svårhanterlig. Ofta är man ju på öppna områden. Eftersom jag nu ändå skriver igen i den här tråden så måste jag återigen trycka på att man måste kunna sin transceiver och spaden måste vara metall så att den går att använda. -fred, vind och snö. /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Digitalt lavinkit - Är det paketet okej!
Tillbaka
Topp