Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Digitalt lavinkit - Är det paketet okej!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 223993" data-attributes="member: 47541"><p>I bruset av "hata snowblades"- och "bajsande hästar"-trådar försvinner tyvärr många bra trådar.</p><p></p><p>Jag har bara fingrat på pulsen ännu, har inte utsatt den för några större problem så jag vill inte kommentera den ännu. Över lag brukar nya tekniska produkter ha barnsjukdomar i början, div buggar m,m men Barry är mycket noga med att påpeka den långa utprovnadstiden så vi får se.</p><p></p><p>Jag är också över lag skeptisk till flerfunktionstransor, Pieps var tvungna att göra en strippa version på DTS:en. Det är inte helt bra med inbyggda höjdmätare etc. Pulsen är dock lite annorlunda extra funktionen är ju tänkt att förbättra sökmetoden, så vi får se här också.</p><p></p><p>Jag är inte så negativ som det låter till Pulsen utan tror att det kan vara en riktig bra produkt men det är som sagt några saker man bör tänka på.</p><p></p><p>Åre Lavincenter kommer att ha lavinsäkerhetsutrustning från Ortovox, Barryvox, BCA, Volié och Black Diamond för testning (ber om ursäkt om jag glömt någon, det blir säkert mer prylar under vintern).</p><p></p><p>När det gäller vilken utrustning Nosskire ska välja: Transcevier, välj en fullt digital transcevier som visar både riktning och avstånd, gärna med tre antenner.</p><p></p><p>Spade, en metallspade. Som tidigare nämts så funkar inte plast särskilt väl i frusna lavinkäglor.</p><p></p><p>Sond. Gärna med Easton aluminium, längden tycker jag inte är så viktig som tidigare skrivits. Själv kör jag med G3:s 2.40 Pro. Men visst, helst över 2 m.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 223993, member: 47541"] I bruset av "hata snowblades"- och "bajsande hästar"-trådar försvinner tyvärr många bra trådar. Jag har bara fingrat på pulsen ännu, har inte utsatt den för några större problem så jag vill inte kommentera den ännu. Över lag brukar nya tekniska produkter ha barnsjukdomar i början, div buggar m,m men Barry är mycket noga med att påpeka den långa utprovnadstiden så vi får se. Jag är också över lag skeptisk till flerfunktionstransor, Pieps var tvungna att göra en strippa version på DTS:en. Det är inte helt bra med inbyggda höjdmätare etc. Pulsen är dock lite annorlunda extra funktionen är ju tänkt att förbättra sökmetoden, så vi får se här också. Jag är inte så negativ som det låter till Pulsen utan tror att det kan vara en riktig bra produkt men det är som sagt några saker man bör tänka på. Åre Lavincenter kommer att ha lavinsäkerhetsutrustning från Ortovox, Barryvox, BCA, Volié och Black Diamond för testning (ber om ursäkt om jag glömt någon, det blir säkert mer prylar under vintern). När det gäller vilken utrustning Nosskire ska välja: Transcevier, välj en fullt digital transcevier som visar både riktning och avstånd, gärna med tre antenner. Spade, en metallspade. Som tidigare nämts så funkar inte plast särskilt väl i frusna lavinkäglor. Sond. Gärna med Easton aluminium, längden tycker jag inte är så viktig som tidigare skrivits. Själv kör jag med G3:s 2.40 Pro. Men visst, helst över 2 m. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Digitalt lavinkit - Är det paketet okej!
Tillbaka
Topp