Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Dilemma
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Prof" data-source="post: 76712" data-attributes="member: 39946"><p>Titta gärna på Twin tip skidor; som Tobbe skriver så fungerar flera av de bredare modellerna mycket bra utanför pisten. Eftersom du inte trixar skall du inte mittmontera bidningarna, utan montera dem traditionellt. </p><p></p><p>Faktum är att det finns massor med modeller, med och utan twin tip, som teoretiskt sett skulle kunna passa dig bra. Kolla till exempel in K2:s Phat Luv, en off pist skida som faktiskt är designad för tjejer, Salomon PR, Dynastars Little Big Fat, och för den delen också Intuitive Big och den kommande Legend 8800 från samma firma. </p><p></p><p>In Big skidan har jag en hel del erfarenhet av själv. Nu väger jag i och för sig drygt tio kilo mer än dig och har kört dem i 188 och 178 längd – men i 168 längd är det något du borde testa. För lättare aggressiva åkare duger stabiliteten gott för höga farter på varierande underlag - samtidigt som de är lättsvängda när det är trångt. 8800 är strängt taget en uppdaterad version av Big modellen och skall enligt uppgift vara något styvare. </p><p></p><p>Jag har nämnt skidor som är ganska, eller i Salomons fall mycket, mjuka. Skidflex är som bekant en fråga om personlig preferens och vad man skall ha skidorna till. Själv tycker jag att det är lättare att kontrollera en mjuk och nervös skida när det går fort än att pressa runt styva ångloksstabila skidor när det är trångt. Om du tycker det omvända, eller om du bara pysslar med åkning på stora ytor och aldrig ger dig ut i skog och korridorer, skall du köpa styvare skidor än de jag nämnt, exempelvis Völkl AX4 eller Stöckli Stormrider DP – som bägge är riktigt trevliga bekantskaper, även för lättare åkare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Prof, post: 76712, member: 39946"] Titta gärna på Twin tip skidor; som Tobbe skriver så fungerar flera av de bredare modellerna mycket bra utanför pisten. Eftersom du inte trixar skall du inte mittmontera bidningarna, utan montera dem traditionellt. Faktum är att det finns massor med modeller, med och utan twin tip, som teoretiskt sett skulle kunna passa dig bra. Kolla till exempel in K2:s Phat Luv, en off pist skida som faktiskt är designad för tjejer, Salomon PR, Dynastars Little Big Fat, och för den delen också Intuitive Big och den kommande Legend 8800 från samma firma. In Big skidan har jag en hel del erfarenhet av själv. Nu väger jag i och för sig drygt tio kilo mer än dig och har kört dem i 188 och 178 längd – men i 168 längd är det något du borde testa. För lättare aggressiva åkare duger stabiliteten gott för höga farter på varierande underlag - samtidigt som de är lättsvängda när det är trångt. 8800 är strängt taget en uppdaterad version av Big modellen och skall enligt uppgift vara något styvare. Jag har nämnt skidor som är ganska, eller i Salomons fall mycket, mjuka. Skidflex är som bekant en fråga om personlig preferens och vad man skall ha skidorna till. Själv tycker jag att det är lättare att kontrollera en mjuk och nervös skida när det går fort än att pressa runt styva ångloksstabila skidor när det är trångt. Om du tycker det omvända, eller om du bara pysslar med åkning på stora ytor och aldrig ger dig ut i skog och korridorer, skall du köpa styvare skidor än de jag nämnt, exempelvis Völkl AX4 eller Stöckli Stormrider DP – som bägge är riktigt trevliga bekantskaper, även för lättare åkare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Dilemma
Tillbaka
Topp