Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Din 9
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 444955" data-attributes="member: 46762"><p>Du har köpt ett par STH16, inte STH12... Siffrorna efter STH markerar hur högt bindningen går...</p><p></p><p>Till att börja med så får man nästan idiotförklara dig lite då du köper en racebindning som du inte är fullt införstådd med. Jag körde själv mina Rossignol 140 på 10 när jag körde park och det funkade bra. Det blev iofs. inte så många fall, men jag körde mest i stora hopp och ville att bindningarna skulle sitta, dvs. inte mycket railande och småfall...</p><p></p><p>Jag skall inte säga att du kan köra på 9, för det är upp till dig, men om du gör det så måste du verkligen köra hårt, speciellt med din ringa vikt. Iofs. så bidrar kortare pjäxor till större kraft på bindningen, men det är väl marginellt i detta fallet.</p><p></p><p>Jag fattar inte vad du menar med: "Förr körde jag alltid med en skala över det jag vägde men nu är det ju tre steg jag måste köra på. " Förklaring?</p><p></p><p>/C</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 444955, member: 46762"] Du har köpt ett par STH16, inte STH12... Siffrorna efter STH markerar hur högt bindningen går... Till att börja med så får man nästan idiotförklara dig lite då du köper en racebindning som du inte är fullt införstådd med. Jag körde själv mina Rossignol 140 på 10 när jag körde park och det funkade bra. Det blev iofs. inte så många fall, men jag körde mest i stora hopp och ville att bindningarna skulle sitta, dvs. inte mycket railande och småfall... Jag skall inte säga att du kan köra på 9, för det är upp till dig, men om du gör det så måste du verkligen köra hårt, speciellt med din ringa vikt. Iofs. så bidrar kortare pjäxor till större kraft på bindningen, men det är väl marginellt i detta fallet. Jag fattar inte vad du menar med: "Förr körde jag alltid med en skala över det jag vägde men nu är det ju tre steg jag måste köra på. " Förklaring? /C [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Din 9
Tillbaka
Topp