Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Din 9
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 445002" data-attributes="member: 46762"><p>Som jag skrev i inlägget till felix så korrigerade jag det till friåkningsbindning. MEN... Alla de bindningar som folk föredrar till park och offpist är racebindningar. Just för att de har höga dinskalor. Det är P18 och P15, FKS-bindningarna, Salomons s9xx och deras äldre racebindningar och om folk använder Tyrolia och Marker, så är det de med DIN upp till 18-20...</p><p></p><p>Företagen märker ju givetvis att de är populära och byter grafik från race-grafik till populärare färger, se på P18 t. ex. Raceversionen är blå, friåkningsversionen svart...</p><p></p><p></p><p>Sen en grej som jag tycker kan vara vettig i den här diskussionen. Det är ett, ja man kan nog kalla det talesätt, från TGR's forum.</p><p></p><p>"Om man är osäker på om man skall ha racebindningar (friåkningsbindningar om vi skall vara petiga), så skall man fanemej inte ha dem! </p><p></p><p>Skall man köpa så pass farliga bindning, som det ju faktiskt är i orätta händer, då skall man verkligen känna att man behöver dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 445002, member: 46762"] Som jag skrev i inlägget till felix så korrigerade jag det till friåkningsbindning. MEN... Alla de bindningar som folk föredrar till park och offpist är racebindningar. Just för att de har höga dinskalor. Det är P18 och P15, FKS-bindningarna, Salomons s9xx och deras äldre racebindningar och om folk använder Tyrolia och Marker, så är det de med DIN upp till 18-20... Företagen märker ju givetvis att de är populära och byter grafik från race-grafik till populärare färger, se på P18 t. ex. Raceversionen är blå, friåkningsversionen svart... Sen en grej som jag tycker kan vara vettig i den här diskussionen. Det är ett, ja man kan nog kalla det talesätt, från TGR's forum. "Om man är osäker på om man skall ha racebindningar (friåkningsbindningar om vi skall vara petiga), så skall man fanemej inte ha dem! Skall man köpa så pass farliga bindning, som det ju faktiskt är i orätta händer, då skall man verkligen känna att man behöver dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Din 9
Tillbaka
Topp