Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
DIN-behov för alpin racing vs friåkning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MP1" data-source="post: 1314318" data-attributes="member: 158146"><p>Om du väger 73 kg antar jag att du kommer åka på ett par U14-U16 skidor på 185-186 cm (beroende märke) och 25 m radie. De längsta ungdomsskidorna, innan man går upp i FIS-klassen och har 30 m radie. Då är det i de allra flesta fall en anpassad bindning på dem som går till 15-16 beroende på märke.</p><p></p><p>Hittar du en skida med bindning till 11 gissar jag att skidan är alldeles, alldeles för kort för dig, eller att tidigare ägare satt på fel bindning?</p><p></p><p>Jag har mina pistskidor på 8, skulle inte våga åka bana med GS-skidorna på under 12. Är det slagit, dra upp dem lite.</p><p> </p><p>Kul med banåkning! Lycka till.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MP1, post: 1314318, member: 158146"] Om du väger 73 kg antar jag att du kommer åka på ett par U14-U16 skidor på 185-186 cm (beroende märke) och 25 m radie. De längsta ungdomsskidorna, innan man går upp i FIS-klassen och har 30 m radie. Då är det i de allra flesta fall en anpassad bindning på dem som går till 15-16 beroende på märke. Hittar du en skida med bindning till 11 gissar jag att skidan är alldeles, alldeles för kort för dig, eller att tidigare ägare satt på fel bindning? Jag har mina pistskidor på 8, skulle inte våga åka bana med GS-skidorna på under 12. Är det slagit, dra upp dem lite. Kul med banåkning! Lycka till. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
DIN-behov för alpin racing vs friåkning
Tillbaka
Topp