Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
DIN-inställning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 52979" data-attributes="member: 12483"><p>Gute Heute alle Jungs & Mädls!</p><p></p><p>MIN-inställning till den här problematiken kan sammanfattas med följande:</p><p></p><p>Känn dina begränsningar och lär dig älska knän, företrädelsevis dina egna. </p><p></p><p>Håll dina bindningar rena, hela, välansade och funktionskontrollerade.</p><p></p><p>Bindningar är inte som Bourgogneviner som åldras med behag. Byt gammalt mot nytt!</p><p></p><p>Massa X acceleration (alt. retardation)=kraft, som bekant, så se till att åka fort, så flyger grejjorna av utan att du ens hinner tänka att "nu jävlars bryts det..."!</p><p></p><p>Gamle Ace då? </p><p>Jo, ca DIN 11 på GS-Rossarna (skala till 16), ca DIN 10 på G41:orna (skala till 18), då vid en numera något bantad matchvikt om 95 kg med allt krafs å lull-lull på. Men jag åker ju rätt mesigt också...</p><p></p><p>Tack för Er tid, </p><p>/Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 52979, member: 12483"] Gute Heute alle Jungs & Mädls! MIN-inställning till den här problematiken kan sammanfattas med följande: Känn dina begränsningar och lär dig älska knän, företrädelsevis dina egna. Håll dina bindningar rena, hela, välansade och funktionskontrollerade. Bindningar är inte som Bourgogneviner som åldras med behag. Byt gammalt mot nytt! Massa X acceleration (alt. retardation)=kraft, som bekant, så se till att åka fort, så flyger grejjorna av utan att du ens hinner tänka att "nu jävlars bryts det..."! Gamle Ace då? Jo, ca DIN 11 på GS-Rossarna (skala till 16), ca DIN 10 på G41:orna (skala till 18), då vid en numera något bantad matchvikt om 95 kg med allt krafs å lull-lull på. Men jag åker ju rätt mesigt också... Tack för Er tid, /Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
DIN-inställning
Tillbaka
Topp