Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
DIN-inställning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Tony_M" data-source="post: 53000" data-attributes="member: 39491"><p>Tänkte dela med mig av mina erfarenheter av inställning av bindningar. Jag köpte i somras ett par skidor från Fischer med tillhörande bindning (FS10) med skala upp till 10.</p><p>Jag väger 90 friska pannor så jag ställde in bindningen på 8 (har ett par pjäxor i storlek 28,5). Jag åker på ganska friskt och har inga problem med tjuvlösningar. Skidorna löser ut endast när jag kraschar. jag har även åkt på ett par låneskidor som var inställda på DIN 5.5 (hyrskidor inställda för en 65-kilos tjej). Med de skidorna körde jag ett åk i en uppåkt pist med mycket knutor utan att få bindningarna att lösa ut.</p><p></p><p>Jag vet inte hur mycket detta säger om vilken inställning man skall ha eller om det skiljer i hur mycket utlösningskraft som behövs på olika bindningar. Jag känner personligen ett stort obehag av att åka på ett par skidor med bindningarna för hårt ställda. Jag har inga problem med att börja lågt och skruva mig upp ett halvt steg i taget om jag tycker att det släpper för lätt under fötterna.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Tony_M, post: 53000, member: 39491"] Tänkte dela med mig av mina erfarenheter av inställning av bindningar. Jag köpte i somras ett par skidor från Fischer med tillhörande bindning (FS10) med skala upp till 10. Jag väger 90 friska pannor så jag ställde in bindningen på 8 (har ett par pjäxor i storlek 28,5). Jag åker på ganska friskt och har inga problem med tjuvlösningar. Skidorna löser ut endast när jag kraschar. jag har även åkt på ett par låneskidor som var inställda på DIN 5.5 (hyrskidor inställda för en 65-kilos tjej). Med de skidorna körde jag ett åk i en uppåkt pist med mycket knutor utan att få bindningarna att lösa ut. Jag vet inte hur mycket detta säger om vilken inställning man skall ha eller om det skiljer i hur mycket utlösningskraft som behövs på olika bindningar. Jag känner personligen ett stort obehag av att åka på ett par skidor med bindningarna för hårt ställda. Jag har inga problem med att börja lågt och skruva mig upp ett halvt steg i taget om jag tycker att det släpper för lätt under fötterna. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
DIN-inställning
Tillbaka
Topp