Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
DIN-inställning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Martin2" data-source="post: 53008" data-attributes="member: 34779"><p>brumbrum/</p><p></p><p>Förra veckan var jag nere i Frankrike pch åkte skidor. Det var isigt och dant, så jag hyrde ett par bra pistskidor (aomics röda tävlingsskida).</p><p></p><p>Berätta att jag vägde 90 kilo och åker hyfsat bra för uthyraren.</p><p></p><p>Dagen efter, när jag var i backen, såg jag att uthyraren hade ställt bindningarna på 6-7 så jag drog med detsamma upp dom till 9.</p><p></p><p>Ändå löser bindningen ut 2 gånger, när dom inte ska, under veckan. </p><p></p><p>Varje gång jag har hyrt skidor, så ställer uthyraren bindningarna alldeldes för lågt. Ofta råkar man ut för att skidan släpper och sen får man gå och dra upp dom... Så den uthyrningsskalan vet jag inte om jag litar på. Kanske beror det på att bindngarna på hyrskidor är plastigare och (i alla fall känns) ostabilare än vanliga bindningar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Martin2, post: 53008, member: 34779"] brumbrum/ Förra veckan var jag nere i Frankrike pch åkte skidor. Det var isigt och dant, så jag hyrde ett par bra pistskidor (aomics röda tävlingsskida). Berätta att jag vägde 90 kilo och åker hyfsat bra för uthyraren. Dagen efter, när jag var i backen, såg jag att uthyraren hade ställt bindningarna på 6-7 så jag drog med detsamma upp dom till 9. Ändå löser bindningen ut 2 gånger, när dom inte ska, under veckan. Varje gång jag har hyrt skidor, så ställer uthyraren bindningarna alldeldes för lågt. Ofta råkar man ut för att skidan släpper och sen får man gå och dra upp dom... Så den uthyrningsskalan vet jag inte om jag litar på. Kanske beror det på att bindngarna på hyrskidor är plastigare och (i alla fall känns) ostabilare än vanliga bindningar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
DIN-inställning
Tillbaka
Topp