Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
DIN-inställning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="brumbrum" data-source="post: 53009" data-attributes="member: 42832"><p>Jag kan tyvärr inte svara för olika uthyrare och kan heller inte kontrollera huruvida inställningen var korrekt enligt tabellen. Det låter dock som att de inte har tagit alla uppifter de behöver och därför förmodligen inte använt tabellen. DIN 6-7 låter även mycket lågt för en bra skidåkare på 90kg, även om din längd och pjäxans längd också ska tas med i beräkningen. </p><p></p><p>Själv jobbar jag i skidbutik i London där det är mycket strikt med att alla uppgifter fylls i på papper och signeras av kunden. Jag har inte jobbat med uthyring i något skidort så jag vet inte hur väl det efterföljs där.</p><p></p><p>Min poäng var dock inte att man alltid ska använda den inställning som tabellen ger, jag ville bara informera om att det finns en internationell standard som uthyrare och försäljare måste följa. Detta enbart för att berika forumet med lite mer kunskap.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="brumbrum, post: 53009, member: 42832"] Jag kan tyvärr inte svara för olika uthyrare och kan heller inte kontrollera huruvida inställningen var korrekt enligt tabellen. Det låter dock som att de inte har tagit alla uppifter de behöver och därför förmodligen inte använt tabellen. DIN 6-7 låter även mycket lågt för en bra skidåkare på 90kg, även om din längd och pjäxans längd också ska tas med i beräkningen. Själv jobbar jag i skidbutik i London där det är mycket strikt med att alla uppgifter fylls i på papper och signeras av kunden. Jag har inte jobbat med uthyring i något skidort så jag vet inte hur väl det efterföljs där. Min poäng var dock inte att man alltid ska använda den inställning som tabellen ger, jag ville bara informera om att det finns en internationell standard som uthyrare och försäljare måste följa. Detta enbart för att berika forumet med lite mer kunskap. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
DIN-inställning
Tillbaka
Topp