Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
din-inställning?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Boogieman" data-source="post: 89183" data-attributes="member: 47162"><p>Salomons S914 bindningar tar hänsyn till kanttryck på tådelen.</p><p></p><p>Dvs om du svänger och trykcer till som attan så ökar mothållet i bindningen i liknande grad (allt enl säljaren på Team Sportia men det går säkert att läsa sig till på Salomons hemsida också).</p><p>Mao så länger du åker rätt och trycker i sväng löser de inte lika lätt - släpper däremot trycket på plattan på "fel sida" så kommer bindningen att lösa ut lättare (då detta antagligen beror på att din snuda är på väg att fara i backen :D )</p><p></p><p>Jag 31 bast, 190 cm, 97 kg, 29.5or (335mm) på fötterna fick 9.5 av killen i butiken (av max 14). Åkt ca 15 veckor (=15 år) så är väl medlmåtta antar jag. Gillar branta nerfarter. Har åkt på 9-9.5 på Tyrolia FreeFlex innan utan problem med fejkad utlösning :D</p><p></p><p>Boogie</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Boogieman, post: 89183, member: 47162"] Salomons S914 bindningar tar hänsyn till kanttryck på tådelen. Dvs om du svänger och trykcer till som attan så ökar mothållet i bindningen i liknande grad (allt enl säljaren på Team Sportia men det går säkert att läsa sig till på Salomons hemsida också). Mao så länger du åker rätt och trycker i sväng löser de inte lika lätt - släpper däremot trycket på plattan på "fel sida" så kommer bindningen att lösa ut lättare (då detta antagligen beror på att din snuda är på väg att fara i backen :D ) Jag 31 bast, 190 cm, 97 kg, 29.5or (335mm) på fötterna fick 9.5 av killen i butiken (av max 14). Åkt ca 15 veckor (=15 år) så är väl medlmåtta antar jag. Gillar branta nerfarter. Har åkt på 9-9.5 på Tyrolia FreeFlex innan utan problem med fejkad utlösning :D Boogie [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
din-inställning?
Tillbaka
Topp