Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIN iställningar på Bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 191021" data-attributes="member: 46762"><p>Börja på 7 och jobba dig uppåt... Rossignols bindningar är bra så du behöver nog inte överdra dem. Att hålla på och plussa på all utrustning och så i vikten är väl ändå inte meningen, skalan är väl gjord för att fungera med vikt utan kläder? Alla har vi ju skidkläder på oss, och de har väl tillverkarna räknat med. Om man däremot har 10 extra kilo i ryggan kanske man kan skruva upp ett snäpp, men men är så dum att man åker runt med tio kilo extra, då åker man inte, utan då går man ju på tur...</p><p></p><p>Att dra dom till 8,5 direkt tycker jag bara är dumt och farligt. Jag väger själv 75 kg och har mina Marker 14 dragna till 8,5 och det fungerar utmärkt. Vet jag att jag kommer köra hårt och i terräng där det är ogynnsamt att förlora skidorna drar jag upp till 9-9,5.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 191021, member: 46762"] Börja på 7 och jobba dig uppåt... Rossignols bindningar är bra så du behöver nog inte överdra dem. Att hålla på och plussa på all utrustning och så i vikten är väl ändå inte meningen, skalan är väl gjord för att fungera med vikt utan kläder? Alla har vi ju skidkläder på oss, och de har väl tillverkarna räknat med. Om man däremot har 10 extra kilo i ryggan kanske man kan skruva upp ett snäpp, men men är så dum att man åker runt med tio kilo extra, då åker man inte, utan då går man ju på tur... Att dra dom till 8,5 direkt tycker jag bara är dumt och farligt. Jag väger själv 75 kg och har mina Marker 14 dragna till 8,5 och det fungerar utmärkt. Vet jag att jag kommer köra hårt och i terräng där det är ogynnsamt att förlora skidorna drar jag upp till 9-9,5. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIN iställningar på Bindningar?
Tillbaka
Topp