Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIN iställningar på Bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Lima-ko" data-source="post: 191201" data-attributes="member: 15091"><p>skiforfreedom: Har jag rätt om du jag gissar att du körde med typ Marker Free 12.0?</p><p></p><p>Jesper_at_tahoe: Sist jag kollade min tyska betydde DIN Deutsche Industrie Norme och var en norm som sa att alla pjäxor som gjordes var tvungna att passa alla bindningar som gjordes, och tvärtom, m.m. Vilka uppgifter sitter du på?</p><p></p><p>Jag tycket det behöver klargöras att det är skillnad på bindningar och bindningar</p><p>Har man en barnbindning av modell Salomon 914, Marker Comp 1400, Look P14 eller lägre och skruvar den i botten så har det ingen som helst likhet med ställa en bra bra bindning, Look P18, Marker Comp 1800, Salomon 916 eller starkare på samma viktskala. Så att folk skriver att jag har mina bindningar i botten, och jag har mina på 9, och bla bla hjälper föga om Ni inte skriver vad det är för en bindning Ni har </p><p></p><p>Mina erfarenheter/åsikter:</p><p>Jag personligen har hellre en Salomon 916 på 10 än en Salomon 914 på 14. Jag har hellre skidorna kvar på fötterna eller utspridda i backen som en annan sporthandlare.</p><p>Men då jag räknar med att kanske göra något långsamt fall eller vridande (plogning i gröna backen, puckel) så skruvar jag gärna ner bindningarna lite extra. Vid hårda fall i hög fart löser de (Rossignol FKS 150 Race) ändå ut om det behövs, det har bara inte behövts hittils.</p><p></p><p>Så Monis, tillbaka till din frågeställning: Det hetaste tipset jag kan komma på är att gå in till en skiduthyrning. Använd deras mall för att ta reda på vilken inställning du ska ha just dina bindningar på, sen plussar du på ca 3-6 på det, beroende på vad för bindningar du har, hur sköra knän du har, hur ogärna du vill att de ska lösa ut osv.</p><p></p><p>Mvh Lima ko</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Lima-ko, post: 191201, member: 15091"] skiforfreedom: Har jag rätt om du jag gissar att du körde med typ Marker Free 12.0? Jesper_at_tahoe: Sist jag kollade min tyska betydde DIN Deutsche Industrie Norme och var en norm som sa att alla pjäxor som gjordes var tvungna att passa alla bindningar som gjordes, och tvärtom, m.m. Vilka uppgifter sitter du på? Jag tycket det behöver klargöras att det är skillnad på bindningar och bindningar Har man en barnbindning av modell Salomon 914, Marker Comp 1400, Look P14 eller lägre och skruvar den i botten så har det ingen som helst likhet med ställa en bra bra bindning, Look P18, Marker Comp 1800, Salomon 916 eller starkare på samma viktskala. Så att folk skriver att jag har mina bindningar i botten, och jag har mina på 9, och bla bla hjälper föga om Ni inte skriver vad det är för en bindning Ni har Mina erfarenheter/åsikter: Jag personligen har hellre en Salomon 916 på 10 än en Salomon 914 på 14. Jag har hellre skidorna kvar på fötterna eller utspridda i backen som en annan sporthandlare. Men då jag räknar med att kanske göra något långsamt fall eller vridande (plogning i gröna backen, puckel) så skruvar jag gärna ner bindningarna lite extra. Vid hårda fall i hög fart löser de (Rossignol FKS 150 Race) ändå ut om det behövs, det har bara inte behövts hittils. Så Monis, tillbaka till din frågeställning: Det hetaste tipset jag kan komma på är att gå in till en skiduthyrning. Använd deras mall för att ta reda på vilken inställning du ska ha just dina bindningar på, sen plussar du på ca 3-6 på det, beroende på vad för bindningar du har, hur sköra knän du har, hur ogärna du vill att de ska lösa ut osv. Mvh Lima ko [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIN iställningar på Bindningar?
Tillbaka
Topp