Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIN iställningar på Bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Piche" data-source="post: 191457" data-attributes="member: 9787"><p>beror väl helt och hållet hur du åker skidor och vad man har för stil!</p><p>Jag är rätt tung å åker mest offpist, belastar alltså skidorna rätt hårt i landningarna.. Jag vill hellre ha dom sitta för hårt än att dom kanske löser ut mitt på berget och man får ta å traska några hundra meter.. Och framför allt kanske slippa en rullning och komma tillbka upp på skidorna igen.! Men hade jag vart slopestyleåkare hade jag inte velat ha bindningarna sitta för hårt. Där är det rätt lätt att man får ta mycket pisk i knän å fötter om dom sitter kvar.. Och till svar ACE.. klart bindningtyp spelar roll och att man inte ska "dra skiten i botten". har tävlat i många år men nu lagt av.. Look bindningarna är pålitliga och där har jag alldrig behövt skruva med marginal utan kan gott å väl dunka dom i botten.. Men bindningar som tyrolia och marker skulle jag gärna vilja ha en marginal på, för den delen skulle jag alldrig åka på dessa märken igen..</p><p>Dra dom efter hur du åker...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Piche, post: 191457, member: 9787"] beror väl helt och hållet hur du åker skidor och vad man har för stil! Jag är rätt tung å åker mest offpist, belastar alltså skidorna rätt hårt i landningarna.. Jag vill hellre ha dom sitta för hårt än att dom kanske löser ut mitt på berget och man får ta å traska några hundra meter.. Och framför allt kanske slippa en rullning och komma tillbka upp på skidorna igen.! Men hade jag vart slopestyleåkare hade jag inte velat ha bindningarna sitta för hårt. Där är det rätt lätt att man får ta mycket pisk i knän å fötter om dom sitter kvar.. Och till svar ACE.. klart bindningtyp spelar roll och att man inte ska "dra skiten i botten". har tävlat i många år men nu lagt av.. Look bindningarna är pålitliga och där har jag alldrig behövt skruva med marginal utan kan gott å väl dunka dom i botten.. Men bindningar som tyrolia och marker skulle jag gärna vilja ha en marginal på, för den delen skulle jag alldrig åka på dessa märken igen.. Dra dom efter hur du åker... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIN iställningar på Bindningar?
Tillbaka
Topp