Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIN iställningar på Bindningar?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 191462" data-attributes="member: 46762"><p>Att ha dem långt ner på skalan tror jag inte spelar roll på funktionaliteten, iaf. inte jämfört med hur det är om man har dem inställda maximalt på skalan. Skillnaden mellan en 120 och en 155 är att om båda bindningar är inställda på t.ex. 8 så kommer 120 släppa tidigare pga. sämre fjäder.</p><p></p><p>Hade jag varit du hade jag precis som du nu lutar åt, köpt en 155. Det på grund av att det är mer metall, högre DIN vilket gör att du kan utvecklas med den, och bättre andrahandsvärde ifall du vill sälja sen...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 191462, member: 46762"] Att ha dem långt ner på skalan tror jag inte spelar roll på funktionaliteten, iaf. inte jämfört med hur det är om man har dem inställda maximalt på skalan. Skillnaden mellan en 120 och en 155 är att om båda bindningar är inställda på t.ex. 8 så kommer 120 släppa tidigare pga. sämre fjäder. Hade jag varit du hade jag precis som du nu lutar åt, köpt en 155. Det på grund av att det är mer metall, högre DIN vilket gör att du kan utvecklas med den, och bättre andrahandsvärde ifall du vill sälja sen... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
DIN iställningar på Bindningar?
Tillbaka
Topp