Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
din skalan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Leder" data-source="post: 215246" data-attributes="member: 13256"><p>Njaha då var vi igång med en diskussion ang. DIN-skalan. Som någon klok människa redan tagit upp står Din för Deutsche Industrie Norm, en standard alltså. </p><p></p><p>åsiktsutbyte har nu mer börjat att handla om annat vilket kan vara spännande. Min åsikt om hur hårt man ska ställa bindningarna grundar sig på flera saker, hur hård fjäder har du i bindningen från början? En 4-9, 6-12 eller 8-18 kommer bete sig olika även om samtliga är ställda på DIN 8.</p><p></p><p>Kolla hur bindningen är inställ, är förspänningen ok, hur är sitter pjuxen i bindningen, glappar det i tågdelen, är det "självjusterande" tådel eller ej, har jag den ställd på en rimlig DIN-skala OCH är pjäxan ren och hel när jag trampar i den i bindningen. För vissa funkar det fint att dra bindningarna i botten men själv skulle jag inte gör det. Jag försöker alltid hitta en bindning som jag kan justera in noga, ofta kör jag med ett och samma märke för då kan jag bindningen och har lärt mig hur den funkar och vet hur jag ställer in den. </p><p></p><p>Om allt på bindningen är rätt inställt och du upplever att den tjuvsläpper så är det bara å dra åt den hårdare. </p><p></p><p></p><p></p><p>/Leder, gillar FKS-155 & 185</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Leder, post: 215246, member: 13256"] Njaha då var vi igång med en diskussion ang. DIN-skalan. Som någon klok människa redan tagit upp står Din för Deutsche Industrie Norm, en standard alltså. åsiktsutbyte har nu mer börjat att handla om annat vilket kan vara spännande. Min åsikt om hur hårt man ska ställa bindningarna grundar sig på flera saker, hur hård fjäder har du i bindningen från början? En 4-9, 6-12 eller 8-18 kommer bete sig olika även om samtliga är ställda på DIN 8. Kolla hur bindningen är inställ, är förspänningen ok, hur är sitter pjuxen i bindningen, glappar det i tågdelen, är det "självjusterande" tådel eller ej, har jag den ställd på en rimlig DIN-skala OCH är pjäxan ren och hel när jag trampar i den i bindningen. För vissa funkar det fint att dra bindningarna i botten men själv skulle jag inte gör det. Jag försöker alltid hitta en bindning som jag kan justera in noga, ofta kör jag med ett och samma märke för då kan jag bindningen och har lärt mig hur den funkar och vet hur jag ställer in den. Om allt på bindningen är rätt inställt och du upplever att den tjuvsläpper så är det bara å dra åt den hårdare. /Leder, gillar FKS-155 & 185 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
din skalan
Tillbaka
Topp