Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
din skalan
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mickeee" data-source="post: 215323" data-attributes="member: 34468"><p>1. Denna fjäder som Leder nämnde, kan bli lite slappare med tiden, genom att den används. Därför kan det vara så att en bindning som är äldre, inte längre har samma hårdhet som den en gång i tiden hade.</p><p></p><p>2.Enligt en konversation jag hade med en kompis häromdagen, stämmer också det Leder nämner, att olika bindningar ställda på 9 kan ge olika hårdhet. Bindningen bör vara inställd så att det lämnas 2 från max- eller min-inställningen av bindningens DIN.</p><p></p><p>Dessa två faktorer, kan vara lämpliga att ha i åtanke vid inköp av en bindning, ny som begagnad. Så har du till exempel tänkt ställa bindningen på 12, köp en bindning som går till 14 eller 16. Likaså nedåt i skalan; räknar du med att ställa bindningen på 8, satsa på en som går från 4 eller 6 och uppåt. Köper du en begagnad bindning, kan du kanske räkna med en viss förskjutning av skalan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mickeee, post: 215323, member: 34468"] 1. Denna fjäder som Leder nämnde, kan bli lite slappare med tiden, genom att den används. Därför kan det vara så att en bindning som är äldre, inte längre har samma hårdhet som den en gång i tiden hade. 2.Enligt en konversation jag hade med en kompis häromdagen, stämmer också det Leder nämner, att olika bindningar ställda på 9 kan ge olika hårdhet. Bindningen bör vara inställd så att det lämnas 2 från max- eller min-inställningen av bindningens DIN. Dessa två faktorer, kan vara lämpliga att ha i åtanke vid inköp av en bindning, ny som begagnad. Så har du till exempel tänkt ställa bindningen på 12, köp en bindning som går till 14 eller 16. Likaså nedåt i skalan; räknar du med att ställa bindningen på 8, satsa på en som går från 4 eller 6 och uppåt. Köper du en begagnad bindning, kan du kanske räkna med en viss förskjutning av skalan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
din skalan
Tillbaka
Topp