Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
OT-forumet
Diskutera Hip Hop!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Henrik_koivisto" data-source="post: 350886" data-attributes="member: 35960"><p>Roligt att ingen har nämnt typ Jay-Z, a tribe called quest. Jay-z gör inte lika mycket musik nå mer men hans egna album måste man ju ändå säga är mycket bra.. </p><p></p><p></p><p></p><p>A tribe called quest är väl inget som allt för många lyssnar på då dom inte funnits på ett bra tag, eller varit direkt aktiva kanske man ska säga.. men rykten säger att dom kommer med nytt material inom kort..</p><p></p><p></p><p>50 cent: Han har insett att det går att tjäna pengar på ett artistnamn.. Man ska inte bara lyssna till hans "hits", alla vet att dom låtar som blir hits idag inom hip hop´en är dom låtarna som går hem på dansgolven.. Och då blir det oftast dom låtarna som handlar om pengar, bilar och flickor.. Det finns låtar på hans skivor som är riktigt bra och har under meningar.. Men visst, mycket handlar om just pengar och brudar.. </p><p></p><p></p><p>Kanye west ger jag inte mycket för, hatar verkligen den människans attityd till andra artister.. Sen kanske han gör bra musik, men det berör mig inte.. Man kan inte betee sig som han gör och tro att folk kommer tycka bra om honom.. Gå runt och leva högre upp än man egentligen är, nej tack.. Alla som såg något av Mtv´s firmafest (mtv music awards) vet vad jag pratar om. Incidenten när han gick upp på scen och gormade om att han skulle ha haft priset för bästa video istället för den personen som vann. </p><p></p><p>Svensk hiphop då, Organism 12 slår det mesta när det gäller punch-lines.. Verkligen inte många som kan mäta sig.. Ison och fille, fattaru, max peezay, obnoxius, finns hur mycket bra som helst inom den svenska scenen.. Detta är bara exempel.. </p><p></p><p>Skulle kunna sitta här och räkna upp artister i all evighet men det tänker jag inte göra.. </p><p>Kan nämna några bara, Ill bill, non phixion, bone thugs (dom äldre skivorna i synnerhet), The roots, mobb deep, jedi mind, wu tang, capone-n-noreaga.. Kan hålla på hur länge som helst med bra artister.. </p><p></p><p>Kan lyfta fram något mer okänt, Black moon..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Henrik_koivisto, post: 350886, member: 35960"] Roligt att ingen har nämnt typ Jay-Z, a tribe called quest. Jay-z gör inte lika mycket musik nå mer men hans egna album måste man ju ändå säga är mycket bra.. A tribe called quest är väl inget som allt för många lyssnar på då dom inte funnits på ett bra tag, eller varit direkt aktiva kanske man ska säga.. men rykten säger att dom kommer med nytt material inom kort.. 50 cent: Han har insett att det går att tjäna pengar på ett artistnamn.. Man ska inte bara lyssna till hans "hits", alla vet att dom låtar som blir hits idag inom hip hop´en är dom låtarna som går hem på dansgolven.. Och då blir det oftast dom låtarna som handlar om pengar, bilar och flickor.. Det finns låtar på hans skivor som är riktigt bra och har under meningar.. Men visst, mycket handlar om just pengar och brudar.. Kanye west ger jag inte mycket för, hatar verkligen den människans attityd till andra artister.. Sen kanske han gör bra musik, men det berör mig inte.. Man kan inte betee sig som han gör och tro att folk kommer tycka bra om honom.. Gå runt och leva högre upp än man egentligen är, nej tack.. Alla som såg något av Mtv´s firmafest (mtv music awards) vet vad jag pratar om. Incidenten när han gick upp på scen och gormade om att han skulle ha haft priset för bästa video istället för den personen som vann. Svensk hiphop då, Organism 12 slår det mesta när det gäller punch-lines.. Verkligen inte många som kan mäta sig.. Ison och fille, fattaru, max peezay, obnoxius, finns hur mycket bra som helst inom den svenska scenen.. Detta är bara exempel.. Skulle kunna sitta här och räkna upp artister i all evighet men det tänker jag inte göra.. Kan nämna några bara, Ill bill, non phixion, bone thugs (dom äldre skivorna i synnerhet), The roots, mobb deep, jedi mind, wu tang, capone-n-noreaga.. Kan hålla på hur länge som helst med bra artister.. Kan lyfta fram något mer okänt, Black moon.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
OT-forumet
Diskutera Hip Hop!
Tillbaka
Topp